Fina³ow± dziesi±tkê wybra³o jury w sk³adzie: Bartek Chaciñski ("Polityka"), Ma³gorzata Halber ("M/I"), Filip Kalinowski ("Aktivist", Red Bull Music Academy Radio), Agnieszka Obszañska (Polskie Radio Program III) i Robert Sankowski ("Gazeta Wyborcza"). Jurorzy wybierali spo¶ród trzydziestu albumów, które przedstawili¶my w poniedzia³ek. Ka¿dy u³o¿y³ swoj± dziesi±tkê, przyznaj±c punkty poszczególnym albumom.
Zwyciêzca nagrody publiczno¶ci we¼mie udzia³ w kampanii, a ok³adka jego p³yty pojawi siê na 100 citylightach w centrum £odzi. Swoj± nagrodê przyzna³o tak¿e jury. Jej laureat zostanie zaproszony przez Radio £ód¼ na Ekspresow± Sesjê Nagraniow±, w ramach której bêdzie móg³ nagraæ jedn± piosenkê w radiowym studiu.
Zwyciêzcy otrzymaj± statuetki w postaci chodnikowych p³yt. W tym roku przyozdobi je Natalia Ho³ub.
O tym, która p³yta wygra, dowiecie siê w pi±tek 6 marca w Domu Towarzystwa Kredytowego (ul. Pomorska 21). Imprezê u¶wietni± laureaci ubieg³orocznego plebiscytu - zespó³ Bruno Schulz oraz m³ody ³ódzko-londyñski zespó³ Young Stadium Club. After party rozkrêc± diskollektive. Pocz±tek o godz. 20. Wstêp wolny.
Szczegó³y g³osowania w ostatnim slajdzie. W tym roku g³osowaæ mo¿na nie tylko SMS-owo, ale ale tak¿e drog± internetow±.
Robert Sankowski: Najbardziej ³ódzka z ³ódzkich kapel tym razem w mocno zaskakuj±cym materiale. W 19 Wiosnach trudno by³o kiedykolwiek widzieæ tylko kapelê jednoznacznie postpunkow±, a zestaw muzyków, którzy siê przewinêli przez ten sk³ad, zawsze pozwala³ przekraczaæ rozmaite gatunkowe ograniczenia. Tym razem muzycznie zespó³ zapu¶ci³ siê w regiony mocno ryzykowne. Mi³o¶æ do barokowego rozmachu zaprowadzi³a go gdzie¶ na skraj artrockowej pretensji i hardrockowego rozbuchania. Tym bardziej, ¿e w nowych kompozycjach rz±dzi brzmienie organów i mocne riffy. Efekt finalny bywa kontrowersyjny, ale wci±¿ mamy do czynienia z jednym z oryginalniejszych zespo³ów na polskiej scenie muzycznej.
Filip Kalinowski: Nie ka¿de miasto, ba, nawet nie ka¿da metropolia ma swój w³asny zespó³ wyros³y z tej konkretnej ziemi, tego betonu, tych ulic i historii. Zespó³ którego ka¿dy akord i ka¿de s³owo stanowi refleks konkretnego wycinka ograniczonej rogatkami rzeczywisto¶ci. £ód¼ powinna wiêc byæ wdziêczna za 19 Wiosen. Bo za³oga to m±dra, wra¿liwa i niepokorna, nieustannie zmieniaj±ca siê i wymykaj±ca prostym klasyfikacjom, jak rzadko, która te¿ potrafi±ca ów kawa³ek rzeczywisto¶ci opisaæ w sposób uniwersalny i zrozumia³y dla obcych.
Bartek Chaciñski: Modernistyczna, pe³na wigoru i ró¿norodno¶ci nowa muzyka 19 Wiosen podoba mi siê najbardziej spo¶ród ca³ego dotychczasowego dorobku tej grupy. Niepokoj±ce, nowofalowe melodie tworz± zrêby bardzo tutejszego stylu, wykonanie jest na ¶wiatowym poziomie. A teksty Marcina Pryta gwarantowane od lat.
Ma³gorzata Halber: Zabawne, s± tacy, którzy próbuj± byæ pankowcami. Akcesoria potrzebne w tym celu mo¿na nabyæ w dowolnie wybranych sieciówkach. Ale pewnego rodzaju determinacji wykonawczej i artystycznej, czerpi±cej si³ê z niezgody na pewien stan rzeczy zakupiæ siê nie da. 19 Wiosen to zespó³-instytucja, o ile instytucj± mo¿e byæ byt wyra¿aj±cy nieustaj±cy sprzeciw. Tu nie chodzi o muzyczne nowatorstwo, ale o pewn± postawê , z któr± cz³onkowie 19 Wiosen s± zro¶niêci i która wyziera z "Cinema Natura".
Agnieszka Obszañska: Marcin Pryt i spó³ka - kult i basta! Ma³o jest takich zespo³ów, które rozpoznaje siê po pierwszych d¼wiêkach, nawet je¶li odp³ywaj± w trochê inne rejony, ni¿ jeste¶my przyzwyczajeni. Na "Cinema Natura" masywne gitary i bezlitosna perkusja dyktuj± warunki, ale poezja Marcina Pryta i klawisze Grzegorza Fajngolda stoj± na sta³ych pozycjach. Jadê przez miasto z "Solaris Urbino"- "wszystko siê zmieni³o, tylko niebo zawsze szare". Uff!
Aby zag³osowaæ na "Cinema Natura" wy¶lij SMS o tre¶ci PLYTA.01 pod numer 71466. (cena SMS-a 1 z³ + VAt - 1,23z³ brutto) Organizatorem plebiscytu jest Agora S.A. Uczestnik w SMS-ie zwrotnym otrzyma kod do jednomiesiêcznej prenumeraty pakietu wyborcza.pl
Ma³gorzata Halber: Je¶li istnieje co¶ takiego jak ³ódzkie brzmienie, to Alles jest jego doskona³ym przyk³adem. Wyrastaj±cy z zimnej fali i industrialu, punkowy, odhumanizowany ¶wiat z polskimi tekstami: tak s³yszê £ód¼ . W "Post" urzeka mnie ¶mia³e operowanie elektronik±. Alles to trochê Gary Numan na speedzie.
Agnieszka Obszañska: "Alles" to debiut, ale wyszed³ spod palców do¶wiadczonych graczy. Nie ma drugiego takiego miasta, które kojarzy³oby mi siê z jakim¶ konkretnym brzmieniem. £ód¼ to syntetyczne, ch³odne d¼wiêki, a ?Post? to znakomity dowód na to, ¿e mo¿na je posk³adaæ po mistrzowsku. Do tego proste, szczere i trafiaj±ce w punkt teksty. Aaaa i moim zdaniem kandydat na Przebój Niezalu 2014 - "My"! "Postmodernizm, postpunk, postkomunizm, wielki POST!" ? wszystko siê zgadza.
Filip Kalinowski: Spo¶ród ró¿nych, post-nych inspiracji duetu Alles retro-futurystyczna elektronika lat 80 bierze zwykle górê nad punkow± zadziorno¶ci±, industrialnym rumorem i gitarowym ch³odem. W spajaj±ce te wp³ywy, czyste, minimalistyczne aran¿acje Marcina Reguckiego ¶wietnie wpisa³ siê powstrzymuj±cy siê jakby od ¶piewania Pawe³ Strzelec. Podkre¶laj±c jeszcze dystopijn± estetykê zespo³u wykorzystuje on ró¿ne funkcje s³owa (publicznie) mówionego ? wyg³asza manifesty, sk³ada raporty i stawia diagnozy.
Bartek Chaciñski: Poza hip-hopem £ód¼ kojarzy mi siê dzi¶ z tak± w³a¶nie muzyk± - zerkaj±c± w stronê nowej fali pocz±tku lat 80. Dobrze wyprodukowan± i doskonale skrojon±, je¶li chodzi o czysto¶æ, minimalizm formu³y. Ta nie jest jeszcze dopracowana w stu procentach, s³ychaæ w niej trochê nieokrzesania, ale te¿ zdecydowanie, odwagê. Zespó³ zdecydowanie wart uwagi.
Pos³uchaj ca³ej p³yty "Post".
Aby zag³osowaæ na "Post" wy¶lij SMS o tre¶ci PLYTA.02 pod numer 71466. (cena SMS-a 1 z³ + VAt - 1,23z³ brutto) Organizatorem plebiscytu jest Agora S.A. Uczestnik w SMS-ie zwrotnym otrzyma kod do jednomiesiêcznej prenumeraty pakietu wyborcza.pl
Filip Kalinowski: Pierwszy kr±¿ek kwartetu mianuj±cego siê Bogami przypomina knajpian± posiadówê kilku kumpli - gadka siê klei, atmosfera dopisuje, ¿arciki ¶miesz± i tylko od czasu do czasu kto¶ wyrwie siê przed szereg czy szarpnie drugiego za chabet. Koledzy jednak nie kryj± do siebie urazy - gdy którego¶ najdzie smutek zaraz reszta zaczyna z nim utyskiwaæ na kondycjê ¶wiata, w opowie¶æ jednego w moment anga¿uj± siê wszyscy, a w ciekawo¶ci ¶wiata nie ustêpuj± sobie na krok.
Agnieszka Obszañska: Bogowie zeszli na ziemiê i uraczyli nas niczym nieskrêpowanym wype³nionym rado¶ci±, energi± i improwizacj± materia³em. Free improv to w ich wykonaniu happy improv, a trzecie przykazanie w ich manife¶cie brzmi: "bêdziesz siê i innych zaskakiwa³, schematy s± nadaremno"- s±! Szkoda ¿e to bardzo pozytywne zaskoczenie trwa tylko 30 minut.
Bartek Chaciñski: Projekt wyros³y na gruncie rockowego, gara¿owego eksperymentu pó¼nych lat 60., bliski mi duchowo, korzystaj±cy z osi±gniêæ free-jazzu, szorstki i kola¿owy - chcia³oby siê tylko, ¿eby te improwizowane miniatury przeobrazi³y siê w d³u¿sze, psychodeliczne sesje.
Ma³gorzata Halber: Bogowie to jest zespó³ niedorzeczny i niedorzeczna te¿ jest "Chi-Chi". W³a¶ciwie dzieje siê tu wszystko, choæ to wszystko zdaje siê wyrastaæ z d¿ezowo-improwizuj±cego rdzenia. Niedorzeczno¶æ widoczna jest ju¿ w tytu³ach utworów, niedorzeczno¶æ atakuje s³uchacza, który w³a¶ciwie nie wie, czy zaraz po serii pokrzykiwañ us³yszy gitarow± suitê, katarynkow± melodyjkê, czy te¿ free-jazzow± rze¼niê. Bogowie maj± rozmach zespo³u ogarniaj±cego ca³o¶æ dostêpnego spectrum d¼wiêkowego nie ocieraj±c siê jednocze¶nie o tak niebezpieczny w tej sytuacji pastisz.
Pos³uchaj ca³ej p³yty "Chi-Chi".
Aby zag³osowaæ na "Chi-Chi" wy¶lij SMS o tre¶ci PLYTA.03 pod numer 71466. (cena SMS-a 1 z³ + VAt - 1,23z³ brutto) Organizatorem plebiscytu jest Agora S.A. Uczestnik w SMS-ie zwrotnym otrzyma kod do jednomiesiêcznej prenumeraty pakietu wyborcza.pl
Filip Kalinowski: O tym, ¿e Marek "Dreadsquad" Bogdañski jest krajowym królem cyfrowego dancehallu wiadomo co najmniej od dnia premiery nagranej wraz z KaCeZetem p³yty "Stara szko³a" z 2009 roku. Kiedy wiêc po³±czy³ on si³y ze "s³odkim jak cukierek, gor±cym jak kawa i mocnym jak brandy", niemieckim weteranem raggamuffinowej gadki, Dr. Ring Dingiem efektem tej wspó³pracy mog³a byæ tylko dog³êbnie bujaj±ca, digitalowa produkcja, której (podeszw±) przykla¶nie ka¿dy prawdziwy stepper.
Bartek Chaciñski: Nowoczesny dancehall w bardzo precyzyjnie, ¶wietnie rytmicznie skrojonej produkcji i z importowanym wokalist±, Dr. Ring-Ding z Niemiec. Wspó³praca ta to potwierdzenie ¶wiatowych aspiracji Dreadsquadu. Tañczy³bym.
Robert Sankowski: P³yta tylko w po³owie ³ódzka. A w³a¶ciwie tylko w po³owie polska. Ale za to w pe³ni przekonuj±ca swoim bardzo stylowym, bezpretensjonalnym i ¶wie¿ym zarazem podej¶ciem do tematu, jakim jest dancehall. £atwo zapomnieæ, ¿e za selectê tu Polacy a nawija urodzony w Münsterze Niemiec - wspólnie nawet z najbardziej oklepanych riddimów wyciskaj± lekko ³obuzerski luz godny rodowitych Jamajczyków. Te kawa³ki bujaj± jak na jakiej¶ nie do koñca legalnej imprezie w Kingston.
Pos³uchaj ca³ej p³yty "Dig It All".
Aby zag³osowaæ na "Dig It All" wy¶lij SMS o tre¶ci PLYTA.04 pod numer 71466. (cena SMS-a 1 z³ + VAt - 1,23z³ brutto) Organizatorem plebiscytu jest Agora S.A. Uczestnik w SMS-ie zwrotnym otrzyma kod do jednomiesiêcznej prenumeraty pakietu wyborcza.pl
Agnieszka Obszañska: K. zaprasza nas w podró¿ niepokoj±c±, podszyt± mrokiem i ekscytuj±c± zarazem, pe³n± dronów i industrialnych pomruków. Wci±ga w swój hipnotyzuj±cy ¶wiat i nie wypuszcza do ostatniego d¼wiêku. Narracyjno¶æ to bardzo mocna strona tej p³yty. Powracaj±ce motywy, delikatne t±pniêcia, szumy - bogactwo tej ca³ej d¼wiêkosfery permanentnie przykuwa do g³o¶ników. K. przez 74 minuty prowadzi mnie, jak dziecko. Dajcie siê zaprosiæ!
Filip Kalinowski: Najnowszy, trzeci album artysty ukrywaj±cego siê pod aliasem K. stanowi kolejny rozdzia³ ciemnej, miejskiej opowie¶ci, któr± snuje on za pomoc± burdonowych plam, metalicznych tonów i wy³aniaj±cych siê z szumu skrawków melodii. O ile jednak w dwóch pierwszych czê¶ciach, rodz±cy siê w trakcie s³uchania niepokój czy te¿ lêk przypisaæ mo¿na by³o obecno¶ci szatana, to na poprzedniej "Lord Said Go To The Devil", a s³uchacz zosta³ sam ze swoimi obawami; przeczuciami, które dalekie s± od optymizmu, a jednocze¶nie kusz±, wabi± i nêc±.
Robert Sankowski: Niby nic tu siê nie dzieje, w parominutowych sekwencjach przetaczaj± siê kolejne zestawy szumów, pog³osów, brzmieniowych refleksów. Sk³adaj± obietnicê jakiej¶ nieokre¶lonej kulminacji, do której jednak nigdy nie dochodzi - tak jak kolejny numer wy³ania siê z amorficznej d¼wiêkowej mgie³ki, tak samo rozp³ywa siê w bezkszta³tnym pó³mroku. Ale te rozmyte elektroniczne drony, te melancholijne pojêkiwania postrockowych gitar, przyczajone gdzie¶ pod powierzchni± delikatnie wplecione w tê nieomal jednolit± strukturê rytmy to tylko pozornie nieanga¿uj±cy ambient. Gdzie¶ pod spodem skrywa siê wiêcej napiêcia i emocji, ni¿ siê pocz±tkowo wydaje.
Ma³gorzata Halber: To rzadki przyk³ad albumu, który mo¿na na pocz±tku zlekcewa¿yæ, a który z ka¿dym kolejnym przes³uchaniem nie pozwala siê od siebie uwolniæ. Na pierwszy rzut ucha elektroakustyczna, dronowa epopeja, ujawnia z ka¿dym kolejnym ods³uchem starannie dobrane d¼wiêkowe warstwy. Warstwy szumu, minimalistycznych zabiegów kompozycyjnych, sakramentalnej ornamentyki. Rzadko siê zdarza, ¿eby album na pozór tak skromny okaza³ siê tak bogaty.
Bartek Chaciñski: Pe³na uroku i lekko¶ci, a jednocze¶nie niebanalna w nastroju, wieloplanowa muzyka ³ódzkiego producenta, jeszcze bardziej udana ni¿ na poprzednim albumie. Jedna z najlepszych polskich p³yt roku w ogóle, a z ca³± pewno¶ci± najlepsza w dziedzinie muzyki ambient.
Aby zag³osowaæ na "No longer trust these eyes of mine" wy¶lij SMS o tre¶ci PLYTA.05 pod numer 71466. (cena SMS-a 1 z³ + VAt - 1,23z³ brutto) Organizatorem plebiscytu jest Agora S.A. Uczestnik w SMS-ie zwrotnym otrzyma kod do jednomiesiêcznej prenumeraty pakietu wyborcza.pl
Agnieszka Obszañska: Nie dam siê pokroiæ za popowe melodie, ale da³am siê uwie¶æ tej p³ycie. Zgrabne kompozycje, wra¿liwo¶æ, bezpretensjonalno¶æ i wyrazista osobowo¶æ Izy Lach zrobi³y swoje. Popowa formu³a potrafi byæ ca³kiem pojemna, a Iza Lach odnajduje siê w niej, jak ryba w wodzie.
Ma³gorzata Halber: Gdyby Britney Spears i Tori Amos mia³y dziecko w 2014 roku, to by³aby p³yta "Painkiller". P³yta Izy Lach jest dopracowana w stu procentach i wyci±ga z kobiecego popu i new r'n'b to co najlepsze, jest nowoczesna i bezpretensjonalna jednocze¶nie, a brzmi tak, ¿e wiêkszo¶æ polskich producentów powinna my¶leæ o zmianie zawodu.
Filip Kalinowski: Iza Lach dowiod³a, ¿e bez sztabu doradców i milionowego bud¿etu potrafi sama za¶piewaæ i wyprodukowaæ p³ytê, która niczym nie ró¿ni siê od na wskro¶ aktualnych, zelektryfikowanych i przyrapowanych, popowych hitów zza oceanu. I choæ po drodze straci³a po trosze eksperymentalnego zaciêcia z "Krzyku", intymnego uroku "Off the Wire", a nawet swojego g³osu - odebranego przez nadmiernie wykorzystywane, cyfrowe efekty - to wci±¿ ma ona w sobie co¶ takiego, co pozwala wierzyæ w to, ¿e czekaj± j± rzeczy wielkie.
Robert Sankowski: Ta dziewczyna od momentu debiutu z ka¿d± kolejn± produkcj± robi³a takie postêpy, ¿e gdyby utrzyma³a to tempo, dzi¶ powinni¶my ogl±daæ jej piosenki notowane na li¶cie przebojów "Billboardu". Albo przynajmniej pojawiaj±ce siê wysoko w zestawieniach odtworzeñ w ogólno¶wiatowym rankingu Spotify. Iza najwyra¼niej woli jednak i¶æ swoj± drog±. Niektóre numery z tej p³yty w rêkach speców od brzmienia Rihanny czy Katy Perry zamieni³yby siê w hity potê¿nego kalibru. Ale tu chyba chodzi o to, aby pod warstwami superprodukcji nie przykryæ tej nieco alternatywnej, trochê niskobud¿etowej lekko¶ci piosenek Izy. Przy zachowaniu wszelkich proporcji - marzy³a nam siê nasza Beyonce, a dostali¶my Solange. Te¿ dobrze.
Bartek Chaciñski: Nasza zdolna eksportowa popowa wokalistka, która tym razem (s±dz±c po braku odzewu w kraju) wyeksportowa³a siê trochê zbyt mocno. ¯a³ujê, bo takiej produkcji - siêgaj±cej po brzmienia nowoczesnego R&B i wspó³czesnej sceny tanecznej ? brakowa³o bardziej na polskim ni¿ na ¶wiatowym rynku.
Pos³uchaj ca³ej p³yty "Painkiller".
Aby zag³osowaæ na "Painkiller" wy¶lij SMS o tre¶ci PLYTA.06 pod numer 71466. (cena SMS-a 1 z³ + VAt - 1,23z³ brutto) Organizatorem plebiscytu jest Agora S.A. Uczestnik w SMS-ie zwrotnym otrzyma kod do jednomiesiêcznej prenumeraty pakietu wyborcza.pl
Ma³gorzata Halber: Nie ma dla mnie nic smutniejszego, ni¿ kolejny gitarowy zespó³ z têsknotami za retro-brzmieniem, najczê¶ciej chc±cy brzmieæ jak the Sonics. Little White Lies takim zespo³em zupe³nie nie s± . Owszem, retro silnie s³ychaæ choæby w basie, który brzmi trochê jak hinduska tabla (sitary zreszt± te¿ s±), ale niewiele jest zespo³ów, które my¶l±c "retro" mówi± "psychodelia". Little White Lies maj± rozmach lat 70., zarówno w brzmieniu, kompozycjach jak i samej artykulacji Kasi Krenc. Trochê glam-rocka, trochê wschodniej i afrykañskiej rytmizacji i okazuje siê , ¿e jednak mo¿na jeszcze w 2014 roku wyj¶æ z tego z tarcz±.
Agnieszka Obszañska: Dni chaosu minê³y. Little White Lies brzmi± dojrzale i zadziornie, a wraz z przyj¶ciem perkusisty Piotra Gwadery (uk³ony) zespó³ zyska³ du¿o energii i swobody w kompozycjach. Proste, zawadiackie utwory zg³êbiaj±ce krainy bluesa folku i alt rocka, zreszt± po co te etykiety...... po prostu bardzo dobrze siê tego s³ucha!
Robert Sankowski: Wczorajsi debiutanci potwierdzaj± pok³adane w nich nadzieje. W tej muzyce jest jaka¶ determinacja, jaka¶ drapie¿no¶æ i zach³anno¶æ, które ka¿± z napiêciem czekaæ co wydarzy siê za chwilê w nastêpnym numerze. Bo dzieje siê sporo. Little White Lies potrafi± uwodziæ gitarowych rhythm and bluesem, wci±gn±æ w psychodeliczn± hipnozê, ukoiæ zmys³ow± ballad±, aby za chwilê na dobre wyrwaæ z tego b³ogostanu transowym rytmem i niepokoj±cym jazgotem gitarowych riffów. Mo¿na by ich nazwaæ ³ódzkimi The Kills, ale po co robiæ krzywdê takimi porównaniami, skoro Little White Lies ciê¿ko pracuj± na w³asn± oryginalno¶æ.
Pos³uchaj ca³ej p³yty "Days of Chaos".
Aby zag³osowaæ na "Days of Chaos" wy¶lij SMS o tre¶ci PLYTA.07 pod numer 71466. (cena SMS-a 1 z³ + VAt - 1,23z³ brutto) Organizatorem plebiscytu jest Agora S.A. Uczestnik w SMS-ie zwrotnym otrzyma kod do jednomiesiêcznej prenumeraty pakietu wyborcza.pl
Bartek Chaciñski: Ca³± ³ódzk± scenê O.S.T.R. rok po roku dystansuje przede wszystkim jako producent. Z tym wiêksz± przyjemno¶ci± s³ucham p³yty, na której b³yszczy jako MC na tle beatów Kanadyjczyka z Duck Down i Rawkus Records.
Filip Kalinowski: £ód¼ z Nowym Jorkiem nie maj± zbyt wiele wspólnego. W ka¿dym mie¶cie jednak znale¼æ mo¿na zapomniane przez Boga i pañstwo, zimne, twarde ulice nad którymi zbieraj± siê tylko czarne chmury. Szorstkie, chuligañskie wersy Ostrego i klasyczne, boom-bapowe produkcje Marco Polo wykuwa³y siê w takich w³a¶nie, bezimiennych zau³kach. I choæ ziemia to dla rapu urodzajna, to nieczêsto obradza ona w takie flow, ucho do sampli i go¶ci pokroju Lil' Fame'a z M.O.P.
Agnieszka Obszañska: Co w dwóch zdaniach mo¿na napisaæ o albumie, który uzyska³ status z³otej p³yty jeszcze przed premier±? O.S.T.R. to instytucja gwarantuj±ca stabilno¶æ i obdarzona zaufaniem, a "Kartagina" tego nie zmienia. Solidna p³yta, dobry flow i przekaz, który ma swoich wiernych odbiorców.
Aby zag³osowaæ na "Kartaginê" wy¶lij SMS o tre¶ci PLYTA.08 pod numer 71466. (cena SMS-a 1 z³ + VAt - 1,23z³ brutto) Organizatorem plebiscytu jest Agora S.A. Uczestnik w SMS-ie zwrotnym otrzyma kod do jednomiesiêcznej prenumeraty pakietu wyborcza.pl
Bartek Chaciñski: Kolejny projekt muzyczny z pogranicza ambientu i muzyki dronów, raz bliski tego, co od lat w muzyce elektronicznej robi Fennesz, w innych momentach k³aniaj±cy siê raczej eksperymentalnym brzmieniom sceny industrialnej. Bardzo ciekawe, nieoczywiste i znów lepsze ni¿ poprzednie propozycje Skinny Girls.
Ma³gorzata Halber: Egzystencjalny smutek m³odzie¿y z ambicjami artystycznymi przepuszczony przez ¿ycie codzienne w popkulturze. Niepokój ¶mierci w cynicznym ¶wiecie licytacji na znanie najfajniejszych zespo³ów. Romantyzm weekendów spêdzonych na koncertach niezale¿nych zespo³ów. Maciej S³awski bierze te wszystkie emocje, przepuszcza je przez swój multiefekt i uzyskuje przygnêbiaj±c±, postindustrialn± i postklubow± now± jako¶æ. Tak brzmi samotny powrót do domu z lokalu, w którym przez trzy godziny rozmawia³e¶ o gifach i grupach dyskusyjnych z last.fm, tak brzmi± zniekszta³cone emocje ery marek streetwearowych.
Filip Kalinowski: Nominowane w ubieg³orocznym plebiscycie na £ódzk± P³ytê Roku filigranowe ko³ysanki Skinny Girls urzeka³y miêdzy innymi swoj± naiwno¶ci± i piêknoduchostwem. Ju¿ sam tytu³ najnowszego kr±¿ka Macieja S³awskiego odpowiedzialnego za produkcje spod szyldu "chuderlawych dziewcz±t" dobitnie u¶wiadamia, ¿e te czasy siê skoñczy³y. Nagle i brutalnie przerwa³ je napór ha³a¶liwej, uprzemys³owionej, miejskiej rzeczywisto¶ci. Realiów, które staraj± siê st³amsiæ wra¿liwo¶æ i delikatno¶æ, lecz dopóki cz³owiek stawia im opór pozwalaj± równocze¶nie dorosn±æ. Tak¿e i / jako arty¶cie.
Aby zag³osowaæ na "Because You're Worthless" wy¶lij SMS o tre¶ci PLYTA.09 pod numer 71466. (cena SMS-a 1 z³ + VAt - 1,23z³ brutto) Organizatorem plebiscytu jest Agora S.A. Uczestnik w SMS-ie zwrotnym otrzyma kod do jednomiesiêcznej prenumeraty pakietu wyborcza.pl
Robert Sankowski: P³yta, która namiesza³a w ubieg³orocznych podsumowaniach ogólnopolskich, wiêc si³± rzeczy i w ³ódzkim rankingu musia³a mocno zaznaczyæ swoj± obecno¶æ. Spaleniak za punkt wyj¶cia bierze amerykañski indie folk, ale szybko ka¿e swoim s³uchaczom rozstaæ siê ze zbyt jednoznacznymi skojarzeniami. Jest tu trochê naturalnej akustyki, trochê zwiewnej elektroniki, jest gara¿owy brudek i postgrunge'owa determinacja. No i jest g³os Daniela, który czasem uderza emocjami, a czasem, gdy popada w ni¿sze rejestry, brzmi melancholijnie i z lekka tajemniczo. I bez uznania na krajowej scenie te piosenki zaprowadzi³aby go w £odzi na najwy¿sze podium.
Agnieszka Obszañska: To siê nazywa debiut! 21-letni ch³opak z gitar± i g³osem faceta po przej¶ciach podbi³ serca s³uchaczy i recenzentów. Zas³u¿enie! "Dreamers" to dojrza³y, spójny i pachn±cy przygod± album. Daniel Spaleniak balansuje zgrabnie niczym primaballerina, pomiêdzy bluesem, folkiem i elektronik±. A¿ strach pomy¶leæ, co bêdzie dalej...
Bartek Chaciñski: Moje du¿e pozytywne zaskoczenie zwi±zane z Danielem Spaleniakiem wi±¿e siê z tym, jak dobrze jego piosenki znosz± up³yw czasu - tej p³yty s³ucha³em z rosn±cym zainteresowaniem. To, w jaki sposób ³±czy stylistykê wspó³czesnego folku i postpunka, wydaje mi siê bardzo ciekawe i pe³ne smaku. A szanse na szersz± publiczno¶æ - ca³kiem realne. Skubas ma konkurencjê.
Ma³gorzata Halber: Spaleniak prochu nie wymy¶la. Figura romantycznego alt-countrowca, ¶piewaj±cego z du¿± ilo¶ci± pog³osu to najmodniejsze co mo¿na by³ o znale¼æ na Pitchforku w 2006 roku. Jednak ta najprostsza formu³a - ch³opak z akustyczn± gitar± w lesie - zawsze bêdzie siê sprawdzaæ i sprawdza siê i tym razem.
Aby zag³osowaæ na "Dreamers" wy¶lij SMS o tre¶ci PLYTA.10 pod numer 71466. (cena SMS-a 1 z³ + VAt - 1,23z³ brutto) Organizatorem plebiscytu jest Agora S.A. Uczestnik w SMS-ie zwrotnym otrzyma kod do jednomiesiêcznej prenumeraty pakietu wyborcza.pl
Sposób 1 - SMS. Aby oddaæ g³os, wystarczy wys³aæ SMS o tre¶ci: PLYTA.numer kandydata (na przyk³ad PLYTA.16) pod numer 71466. Mo¿na wys³aæ dowoln± liczbê SMS-ów. Cena SMS-a to 1 z³ netto+VAT, czyli 1,23 z³.
Osoby, które zag³osuj± SMS-owo otrzymaj± w SMS-ie zwrotnym kod na jedn± miesiêczn± prenumeratê pakietu Wyborcza.pl.
Sposób 2 - formularz internetowy. W tym roku oprócz wysy³ania SMS-ów, bêdziecie mogli skorzystaæ tak¿e ze specjalnego formularza. Ci, którzy zag³osuj± przez formularz internetowy mog± oddaæ jeden g³os w trakcie trwania g³osowania i otrzymaj± mo¿liwo¶æ skorzystania z promocji "3 z³ za tydzieñ czytania" (dotyczy zamówienia kwartalnego pakietu Wyborcza w promocyjnej cenie 36 z³).
Organizatorem konkursu jest Agora SA. Regulamin znajduje siê pod adresem lodz.wyborcza.pl/regulamin
G³osowanie trwa do 6 marca do godz. 12.
£ódzka P³yta Roku 2014.
B±d¼ na bie¿±co!
Do³±cz do nas na Facebooku.
Wszystkie komentarze