Blisko 1,590 mld zł brutto to kwota, którą konsorcjum Energopol Szczecin oraz Przedsiębiorstwo Budowy Dróg i Mostów z Mińska Mazowieckiego zaproponowało w ofercie złożonej w przetargu na zaprojektowanie i wybudowanie tunelu średnicowego w Łodzi. Inwestycja będzie w całości realizowana przez PKP PLK bez finansowego udziału miasta. Na ukończenie projektu wykonawca będzie miał 48 miesięcy od momentu podpisania umowy. Następnie inwestycja zostanie objęta 72-miesięczną gwarancją.

W przetargu wzięło udział sześć firm i konsorcjów. Oferty wszystkich mieściły się w budżecie założonym przez PKP PLK (2,17 mld zł brutto). Najtańszą ofertę złożyło konsorcjum firm Gülermak i Mosty Łódź, które było gotowe realizować inwestycję za 1,359 mld zł brutto. Cena nie przeważyła jednak szali. Podczas oceny ofert maksymalną ilość punktów zdobyła propozycja Energopolu i PBDiM. Na drugim miejscu była oferta konsorcjum firm Astaldi i Torpol czyli wykonawców podziemnego dworca Łódź Fabryczna. Do wygranej zabrakło im trzech punktów. Pozostałe cztery oferty zostały odrzucone - nie spełniały wszystkich wytycznych i wymagań zamawiającego.

Artykuł dostępny tylko w prenumeracie cyfrowej Wyborczej

Wypróbuj cyfrową Wyborczą

Nieograniczony dostęp do serwisów informacyjnych, biznesowych, lokalnych i wszystkich magazynów Wyborczej