„Tramwaj dla Łodzi” zakłada ogółem m.in. modernizację 11 km torowisk, jezdni, chodników, zajezdni Chocianowice, budowę 2 km nowych odcinków torów oraz zakup nowoczesnych tramwajów. Część prac już się rozpoczęła: przebudowa ul. Dąbrowskiego oraz al. Śmigłego-Rydza na odcinku od Trasy W-Z do Przybyszewskiego. Na podstawie przedmiotu nowego postępowania można stwierdzić, że trwające remonty, to dopiero zapowiedź tego, co nas czeka. Prawdopodobnie tyczy się to także utrudnień.

CZYTAJ TEŻ: Opóźni się podpisanie umowy na budowę kolejnego odcinka A1. Wygrany przetargu wycofał się

O tym, czego dotyczy zamówienie, „Wyborcza” szczegółowo informowała w połowie sierpnia (wrócimy do tego niżej). Otwarto wówczas oferty na pierwszy przetarg na kolejne etapy „Tramwaju dla Łodzi”. Nie udało się jednak wyłonić zwycięzców (zakres podzielony jest na dwie części), bo ich żądania znacząco przewyższały zaplanowany budżet. Miasto na realizację pierwszej części ma 31,6 mln zł. Jedyny oferent, Mosty Łódź, chciał za wykonanie zadania... 93,7 mln zł. Na drugą część również wpłynęła jedna oferta – od polsko-hiszpańskiego konsorcjum. Swoje usługi wyceniło na 386,6 mln zł. Budżet: 168 mln zł.

Artykuł dostępny tylko w prenumeracie cyfrowej Wyborczej

Wypróbuj cyfrową Wyborczą

Nieograniczony dostęp do serwisów informacyjnych, biznesowych, lokalnych i wszystkich magazynów Wyborczej