Przetarg na zaprojektowanie i budowę drogi ekspresowej S14 od węzła Lublinek do miejscowości Słowik, nazywanej zachodnią obwodnicą Łodzi, został podzielony na dwie części. Umowę na wykonanie pierwszej części (12,2 km między Lublinkiem a Teofilowem) łódzki oddział Generalnej Dyrekcji Dróg Krajowych i Autostrad podpisał 5 października. Tę część zaprojektuje i zbuduje konsorcjum Budimex i Strabag za blisko 561,8 mln zł.

CZYTAJ TEŻ: Królowe dziur. Na której łódzkiej ulicy najczęściej uszkadzamy samochody? [RAPORT]

Co z drugim odcinkiem, od Teofilowa do Słowika (16 km)? Sprawa nadal nie jest rozstrzygnięta. Firma Eurovia, która złożyła najkorzystniejszą ofertę na ten fragment (537,25 mln zł brutto), zrezygnowała w połowie września.

Drugi w kolejce oferent – spółka Porr z Warszawy, która zażyczyła sobie za budowę 582 mln zł – również się wycofał. Pozostało konsorcjum Strabag i Budimex. Za projekt i budowę tego 16-kilometrowego odcinka zażyczyło sobie 588 mln zł.

Artykuł dostępny tylko w prenumeracie cyfrowej Wyborczej

Wypróbuj cyfrową Wyborczą

Nieograniczony dostęp do serwisów informacyjnych, biznesowych, lokalnych i wszystkich magazynów Wyborczej