Autostrada A2 to jedna z najbardziej zatłoczonych dróg w Polsce. Pomiary ruchu wskazują, że tylko odcinkiem między Pruszkowem a Konotopą w 2017 r. jechało dziennie średnio 75 tys. pojazdów. Dostrzegło to również Ministerstwo Infrastruktury i Budownictwa. – Ta droga wyczerpuje powoli swoje możliwości techniczne – powiedział w maju ubiegłego roku Andrzej Adamczyk, szef resortu.

Na początku grudnia minister infrastruktury podpisał dwa programy inwestycji dla poszerzenia autostrady A2 od węzła Łódź Północ do Pruszkowa. Odcinek o długości ponad 88 km podzielono na dwa oddziały GDDKiA: łódzki i warszawski. Oba ogłosiły właśnie przetargi na opracowanie dokumentacji dla zadania.

CZYTAJ TEŻ: Wojny domowe w Śródmieściu. Jatka w każdej bramie, a potem... rządy łódzkiej "ośmiornicy"

Na wykonanie dokumentacji zwycięzcy postępowań będą mieli 19 miesięcy od podpisania umowy. W tym czasie będą musieli przygotować materiały potrzebne do uzyskania decyzji o środowiskowych uwarunkowaniach, uzyskanie ich, a także opracowanie programu funkcjonalno-użytkowego inwestycji. Otwarcie ofert dla odcinka w woj. łódzkim zaplanowano na 29 stycznia 2019 r. W Mazowieckiem oferty można składać do 1 lutego.

Artykuł dostępny tylko w prenumeracie cyfrowej Wyborczej

Wypróbuj cyfrową Wyborczą

Nieograniczony dostęp do serwisów informacyjnych, biznesowych, lokalnych i wszystkich magazynów Wyborczej