Tramwaje z Łodzi do Konstantynowa kursują od 1910 r. Do Lutomierska zaczęły jeździć 19 lat później. Bartosz Stępień, zastępca rzecznika MPK Łódź i specjalista od historii łódzkiej komunikacji miejskiej, podkreśla, że uruchomienie tej linii było kluczową inwestycją dla rozwoju zachodniej części aglomeracji łódzkiej. Miała mniej więcej taki wpływ na okolicę, jak autostrada A2 na Stryków.

– Konstantynów i Lutomiersk w przeciwieństwie do Zgierza czy Pabianic nie doczekał się nigdy połączenia kolejowego.

Tramwajami przewożono towary, robotnicy jeździli nimi do fabryk. Ta inwestycja była bardzo ważna dla rozwoju nie tylko tych miejscowości, ale całej aglomeracji łódzkiej – mówi Stępień.

CZYTAJ TEŻ: Złodzieje demontują sieć trakcyjną linii 43. Ukradli 725 metrów przewodów. Pod napięciem!

Linia przez lata nie straciła na znaczeniu.Zarząd Dróg i Transportu podaje, że obecnie w dni robocze „43” podróżuje ok. 4 tys. pasażerów.

Artykuł dostępny tylko w prenumeracie cyfrowej Wyborczej

Wypróbuj cyfrową Wyborczą

Nieograniczony dostęp do serwisów informacyjnych, biznesowych, lokalnych i wszystkich magazynów Wyborczej