Łódzki oddział Generalnej Dyrekcji Dróg Krajowych i Autostrad pod koniec stycznia ogłosił przetarg na projekt i budowę drogi ekspresowej S14 od węzła Teofilów do miejscowości Słowik. To jeden z dwóch odcinków realizacyjnych zachodniej obwodnicy Łodzi. Umowa z wykonawcą pierwszego fragment (Lublinek – Teofilów) podpisano 5 października.

Zgodnie z zapisami w kontrakcie, wygrani przetargów mają 32 miesiące (z wyłączeniem okresów zimowych: 15 grudnia – 15 marca) od momentu podpisania umowy. Firmy przed rozpoczęciem robót zoptymalizować i zaprojektować ekspresówkę, która połączy autostradę A2 z S8.

CZYTAJ TEŻ: Otwarto oferty na budowę autostrady A1 z Piotrkowa do Kamieńska. Firma z Turcji chce 1,5 mld zł [MAPY]

GDDKiA zapewnia, że zaprojektowane wszystkie siedem węzłów na obwodnicy. Ale... – Na etapie budowy nie będę realizowane: węzeł „Teofilów”, węzeł „Lućmierz”, a także w innej nieco formie wybudowany zostanie węzeł „Aleksandrów Łódzki”. Nie będzie to dwuczęściowy węzeł, a pojedynczy z drogą krajową nr 71 – mówi Maciej Zalewski, rzecznik prasowy łódzkiego oddziału GDDKiA.

Artykuł dostępny tylko w prenumeracie cyfrowej Wyborczej

Wypróbuj cyfrową Wyborczą

Nieograniczony dostęp do serwisów informacyjnych, biznesowych, lokalnych i wszystkich magazynów Wyborczej