Chcesz dostawać mailem serwis z najważniejszymi informacjami z Łodzi? Zapisz się na nasz bezpłatny newsletter.

Droga ekspresowa S14, zachodnia obwodnica Łodzi, podzielona jest na dwie części. Pierwsza to nieco ponad 12-kilometrowy odcinek od Lublinka do węzła Teofilów. Druga to 16-kilometrowy odcinek od węzła Teofilów do miejscowości Słowik. S14 w ten sposób połączy ekspresówkę S8 z autostradą A2.

CZYTAJ TEŻ: S12 i S74. Dwie nowe drogi ekspresowe w Łódzkiem. Jest zielone światło dla budowy!

Wykonawcy obu części mają na zakończenie prac 32 miesiące od momentu podpisania umowy z inwestorem (GDDKiA). Nie wlicza się w to okresu zimowego, czyli od 15 grudnia do 15 marca.

Czas odmierzany jest już w przypadku pierwszego odcinka. Zaprojektują i zbudują go firmy Budimex i Strabag. Umowę z dyrekcją podpisały 5 października 2018 r.

Gorzej wygląda sytuacja drugiego fragmentu obwodnicy. Ostatniego przetargu nie udało się rozstrzygnąć. Pod koniec 2018 r. zrezygnowali ci, którzy złożyli najkorzystniejsze oferty. Uznali, że wykonanie prac po tych stawkach przestało być opłacalne. GDDKiA musiała ogłosić kolejne postępowanie.

Artykuł dostępny tylko w prenumeracie cyfrowej Wyborczej

Wypróbuj cyfrową Wyborczą

Nieograniczony dostęp do serwisów informacyjnych, biznesowych, lokalnych i wszystkich magazynów Wyborczej