Fot. Marcin Stępień / Agencja Wyborcza.pl
1 z 19
Ul. Dąbrowskiego. Znajdują się tam dwa węższe wewnętrzne wiadukty. Parząc z perspektywy przystanku kolejowego nie widać do czego miały służyć te konstrukcje.
Fot. Marcin Stępień / Agencja Wyborcza.pl
2 z 19
Nie ma planów co do wyremontowania wiaduktów przy krańcówce Dąbrowskiego, a tym samym realizacji koncepcji linii tramwajowej na Dąbrowę Przemysłową.
Fot. Tomasz Stańczak / Agencja Wyborcza.pl
3 z 19
Trasa Śląska jest jedną z tych ulic, które planowane są od lat, przeważnie na papierze. W dokumentach planistycznych jest wytyczona wzdłuż torów kolejowych aż do ul. Rzgowskiej.
Fot. Tomasz Stańczak / Agencja Wyborcza.pl
4 z 19
Niestety węzeł al. Bartoszewskiego z Trasą Śląską przez to, że jest nieużywany służy okolicznej społeczności za miejsce spotkań, ale także dewastacji. Nie wiadomo kiedy ta arteria mogłaby powstać.
Fot. Marcin Stępień / Agencja Wyborcza.pl
5 z 19
Ul. Dąbrowskiego przy ul. Puszkina miała być węzłem zarówno drogowym jak i tramwajowym. W latach 70. plan był taki, że ulica zostanie przedłużona w stronę ul. Tomaszowskiej.
Fot. Marcin Stępień / Agencja Wyborcza.pl
6 z 19
W tym miejscu miała powstać także krańcówka dla linii tramwajowych wzdłuż ul. Dąbrowskiego i ul. Puszkina. Aktualnie jakiekolwiek miejskie plany nie wspominają o takiej inwestycji.
Fot. Tomasz Stańczak / Agencja Wyborcza.pl
7 z 19
Okolice ul. Lazurowej. To tutaj znajdują się dwa tajemnicze mosty przez rzekę Jasień. Niektóre ze źródeł mówią, że przeznaczone były dla... tramwajów.
Fot. Tomasz Stańczak / Agencja Wyborcza.pl
8 z 19
Według wieloletnich planów z lat 70. i 80. linia tramwajowa miałaby rozdzielać się na dzisiejszym skrzyżowaniu al. Bandurskiego i Bratysławskiej. Dalej al. Waltera-Janke, a krańcówka przewidziana była na wysokości ul. Elektronowej.
Fot. Marcin Stępień / Agencja Wyborcza.pl
9 z 19
Ul. Pomorska. Plany z lat minionych dotyczące budowy drugiej nitki od ul. Konstytucyjnej w stronę Nowosolnej były związane także z budową szpitala przy ul. Czechosłowackiej.
Fot. Marcin Stępień / Agencja Wyborcza.pl
10 z 19
Ul. Pomorska. Poza dwoma pasami jezdni, miały powstać także różne przejścia dla pieszych oraz pacjentów przyszłego nowego szpitala. Mimo dekad nadal nie udało się rozbudować infrastruktury drogowej w tym miejscu.
Fot. Marcin Stępień / Agencja Wyborcza.pl
11 z 19
Ul. Lawinowa. Znajdują się tutaj dwa nieużywane wiadukty drogowe, po których nigdy nie miały okazji przejechać samochody. Obiekty miały być częścią rozbudowy ul. Pomorskiej.
Fot. Marcin Stępień / Agencja Wyborcza.pl
12 z 19
Ul. Pomorska. Z koncepcji z lat poprzednich nic nie wyszło. Obecnie nie ma skonkretyzowanych planów np. poprowadzenia ruchu po tych wiaduktach. Służą one jako miejsce spotkać okolicznej młodzieży.
Fot. Marcin Stępień / Agencja Wyborcza.pl
13 z 19
To co widać z ul. Edwarda to właśnie wiadukt za ul. Lawinową. Ten kadr prezentuje dokładnie jak miałaby zostać wytyczona nowa ulica Pomorska.
Fot. Tomasz Stańczak / Agencja Wyborcza.pl
14 z 19
Ul. Dąbrowskiego przy ul. Kilińskiego. Dawana zajezdnia tramwajowa powstała w 1928 roku i była jedną z większych tego typu obiektów w Łodzi.
Fot. Tomasz Stańczak / Agencja Wyborcza.pl
15 z 19
Zajezdnia przy Dąbrowskiego / Kilińskiego. Jej historia zakończyła się w 2011 roku, kiedy wyjechał stąd ostatni liniowy tramwaj. Potem obiekt został podpalony, a następnie zburzony.
Fot. Daniel Siwak
16 z 19
Aleja Włókniarzy. Kilkanaście metrów za ul. 11 Listopada znajduje się łuk, który mógłby wskazywać, że kiedyś pojawi się tam nowa droga.
Fot. Daniel Siwak
17 z 19
Aleja Włókniarzy. Szanse, że w tym miejscu będzie nowa jezdnia, są już niewielkie. Miał bowiem tędy iść jeden z łączników do drogi ekspresowej S14, ale go nie będzie.
Fot. Marcin Stępień / Agencja Wyborcza.pl
18 z 19
Przy ul. Rzgowskiej wybudowano pełne dwupoziomowe skrzyżowanie. To jedyna z inwestycji w dzisiejszym zestawieniu, która doczekała się swojej kontynuacji. Zdjęcia z placu budowy można zobaczyć w tym tekście: https://lodz.wyborcza.pl/lodz/7,35136,28356378,trwa-budowa-ostatniego-fragmentu-trasy-gorna-to-kolejny-dojazd.html
Fot. Marcin Stępień / Agencja Wyborcza.pl
19 z 19
Trasa Górna. Pod oddaniu dwóch pierwszych odcinków tej arterii, która zyskała w 2017 r. także nową nazwę - al. Władysława Bartoszewskiego, na kilka lat pozostawiono fragment do dokończenia.
Wszystkie komentarze
Frekwencja na tych stadionach udowadnia, że są one bardzo potrzebne, a wręcz - za małe.
Jasne, kilkanaście tysięcy w znacznej większości półgłówków ma decydować o tym, czy są potrzebne czy nie są.
- minus
Jeszcze można dywagować na temat połączenia Zielona-Narutowicza, na mapie widać wyraźnie że odcinek od Placu Hallera do Placu Dąbrowskiego też miał być dwupasmowy, ale to może akurat i lepiej że ten pomysł nie został zrealizowany.