Ten artykuł czytasz w ramach bezpłatnego limitu

W Polsce firma ulokowała 7 jednostek biznesowych, w tym trzy fabryki, wśród których znajduje się największa na świecie fabryka Gillette, obchodząca w tym roku swoje 15-lecie.

Jesteśmy dumni, że Polska odgrywa tak istotną rolę w międzynarodowej strukturze naszej firmy. W latach 90-tych, po okresie transformacji, byliśmy jednym z pierwszych inwestorów w Polsce, który zaczął tu budować swoje najnowocześniejsze fabryki. Od tego czasu stworzyliśmy ponad 3 800 miejsc pracy w naszych fabrykach, biurze sprzedaży i marketingu, jednym z największych centrów IT na świecie oraz w europejskim Centrum Planowania i Logistyki. Nasze Biuro Główne w Warszawie, jest hubem dla Europy Centralnej i służy 120 milionom konsumentów w 10 krajach. Innowacje są źródłem naszego rozwoju, pozwalając nam dostarczać jeszcze lepsze produkty naszym konsumentom i partnerom handlowym na świecie. – powiedział Gabriel Ragy, Senior Vice President i CEO Procter & Gamble w Europie Centralnej.

Fabryka w Łodzi to największa na świecie fabryka Gillette, z której produkty trafiają do niemal 100 krajów na całym świecie. Na terenie 190 000 m2  ulokowane są trzy centra: produkcyjne, pakowania oraz centrum dystrybucyjne. Fabryka Gillette produkuje ostrza oraz maszynki do golenia, w tym maszynki Venus stworzone dla kobiet. Przedsiębiorstwo zatrudnia blisko 1 200 osób o zróżnicowanych profilach zawodowych, od techników, elektroników i mechaników, po inżynierów oraz kadrę administracyjną i zarządzającą. Ponadto fabryka współpracuje z zewnętrznymi centrami pakowania i dystrybucji, tworząc dodatkowe 1800 miejsc pracy.

Otwierając w 2006 roku łódzką fabrykę Gillette, wiedzieliśmy, że to miejsce o dużym potencjale. Zaledwie w ciągu 15 lat, dzięki innowacyjności i zaangażowaniu pracowników, staliśmy się największym na świecie dostawcą ostrzy i maszynek Gillette. Wierzę, że w kolejnych latach fabryka będzie odnosiła podobne, a nawet większe sukcesy – komentuje Michael Eriksen, Senior Director fabryki P&G Gillette w Łodzi.

Od początku działalności biznesowej w Polsce, firma jest zaangażowana w ochronę środowiska naturalnego. Polska była drugim krajem na globalnej mapie P&G, w którym wszystkie zakłady produkcyjne ogłosiły, że pozostałości z ich produkcji nie trafiają na wysypiska. Łódzka fabryka osiągnęła ten status w 2010 roku. Wszystkie odpady produkcyjne powstające w fabryce są poddawane recyklingowi na miejscu lub we współpracy z wyspecjalizowanymi firmami. Przykładowo, dzięki zastąpieniu plastikowych opakowań produktów premium Gillette i Gillette Venus tekturowymi, firma wyeliminowała 545 ton odpadów plastikowych rocznie (wg danych dot. sprzedaży za ub. rok). Innym znaczącym przykładem, w jaki sposób fabryka Gillette dąży do zmniejszenia swojego śladu środowiskowego jest wprowadzenie rPET w miejsce pierwotnego plastiku. Teraz materiał PCR znajduje się w większości opakowań maszynek i ostrzy Gillette i Gillette Venus.

Łódzki zakład produkcyjny był wielokrotnie doceniany za innowacyjne rozwiązania i programy, które służą zarówno efektywności operacyjnej, jak i środowisku. W celu zwiększenia efektywności i uzyskania optymalnych wyników wdrożono szereg modernizacji, które pozwoliły ograniczyć zużycie energii elektrycznej oraz wody w procesach produkcyjnych.

Od początku istnienia fabryki staramy się być dobrym sąsiadem i wspierać lokalną społeczność. Znaleźliśmy tu wspaniałych partnerów, z którymi możemy pomagać potrzebującym. Nasi pracownicy aktywnie angażują się w inicjatywy dotyczące zrównoważonego rozwoju, jak np. eliminacja plastiku z kantyn, ograniczenie zużycia wody i energii, a także dzielą się wiedzą i inspirują młodzież ze szkół podstawowych do poznania korzyści płynących z odpowiedzialnego życia. Ponadto wspólnie z mieszkańcami Łodzi sadzą drzewa i dbają o czystość w najbliższej okolicy. – komentuje Agnieszka Adamus, Dyrektor HR P&G Gillette.

Fabryka Gillette w Łodzi oferuje bogaty program szkoleń i pomaga swoim pracownikom w rozwoju kariery zawodowej, tak, aby jak najlepiej połączyć ich zainteresowania i potencjał z potrzebami biznesowymi firmy. Obecnie kobiety stanowią ponad 30% ogółu zatrudnionych i 40% kadry kierowniczej w zakładzie. Stwarzanie równych szans rozwoju wszystkim pracownikom jest jedną z zasad funkcjonowania fabryki Gillette w Łodzi.

Czytaj ten tekst i setki innych dzięki prenumeracie

Wybierz prenumeratę, by czytać to, co Cię ciekawi

Wyborcza.pl to zawsze sprawdzone informacje, szczere wywiady, zaskakujące reportaże i porady ekspertów w sprawach, którymi żyjemy na co dzień. Do tego magazyny o książkach, historii i teksty z mediów europejskich. Zrezygnować możesz w każdej chwili.