W Polkach drzemie ogromny potencjał przedsiębiorczości i potrzeba działania. Przyspieszona transformacja cyfrowa i digitalizacja społeczeństwa dodatkowo motywują do rozwoju, nauki, dają sposoby, by przestać szukać wymówek, a skupić się na możliwościach prowadzenia biznesu online. Rodzima branża e-commerce rośnie w siłę i kobiety mają w tym swój ogromny udział. Czas by nagrodzić je za ten wkład.
Ten artykuł czytasz w ramach bezpłatnego limitu

Idea konkursu

Fundacja Kobiety e-biznesu od początku istnienia wspiera odważne kobiety, które działają i rozwijają się w świecie usług i handlu online. Anna Heimberger, Dorota Bachman i Agnieszka Brytan-Jędrzejowska – założycielki Fundacji Kobiety e-biznesu wierzą, że technologia cyfrowa daje szanse, ale mają także świadomość, jakie zagrożenia niesie. Dlatego dążą do tego, by rozwój społeczeństwa informacyjnego przeciwdziałał wykluczeniu cyfrowemu. Stawiają więc na edukację w kierunku technologii cyfrowej oraz na promocję tych kobiet, które już zaangażowały się w rozwój e-commerce w Polsce. I właśnie do takich kobiet adresowana jest nowa inicjatywa Fundacji – Konkurs i Gala Kobieta e-Commerce 2022.

– Olbrzymie zainteresowanie bezpłatnym programem edukacyjnym TOP Women w e-biznesie zaowocowało pojawieniem się w Polsce nowych, ambitnych przedsiębiorczyń, które chcą zmieniać świat i rozwijać swoje umiejętności w e-commerce. Ich wysiłek i zaangażowanie, jakie wkładają w działanie stały się inspiracją do stworzenia Konkursu Kobieta e-commerce, przy okazji którego chcielibyśmy nagrodzić i promować najbardziej aktywne kobiety w Polsce. Wierzymy, że ta inicjatywa pomoże im w dalszej realizacji marzeń, zdobywaniu pracy i rozwojowi ich przedsiębiorczości" – mówi Anna Heimberger, współzałożycielka Fundacji Kobiety e-biznesu.

Konkurs dla wszystkich przedsiębiorczych Polek

Pandemia przyspieszyła rozwój branży e-commerce. Wielu ludzi, właścicieli małych i średnich firm, w krótkim czasie musiało przenieść swoje działania do Internetu. Tak szybki rozwój wiąże się też z wieloma wyzwaniami. Często wymaga wyjątkowego podejścia, kreatywności, znajomości technologii, zdolności przywódczych i analitycznego myślenia, a także dostrzegania trendów i przewidywania przyszłości. Aby zapewnić sobie konkurencyjność na rynku i sprostać wymaganiom, jakie stawia przed przedsiębiorcami biznes online, trzeba umieć łączyć wiele ról i kompetencji. To także – szczególnie w przypadku kobiet – tytaniczny wysiłek w godzeniu życia prywatnego z pracą przedsiębiorcy i walka ze stereotypami.

– Dlatego chcemy wyróżniać przedsiębiorcze kobiety za ich dotychczasowe osiągnięcia, zaangażowanie i wkład w rozwój e-commerce. Planujemy promować ich pomysły, zapraszać je do dyskusji jako mentorki, aby ich wiedza i doświadczenia mogły przyczyniać się do rozwoju innych i inspirować osoby marzące o karierze w e-commerce lub o swojej firmie działającej w obszarze e-biznesu" – mówi Anna Heimberger.

Konkurs jest przedsięwzięciem społecznym i ma na celu prezentować sylwetki kobiet, które są właścicielkami małych i średnich przedsiębiorstw lub pracują na etacie, zajmując się sprzedażą online, nowymi technologiami lub e-marketingiem.

Kobietą e-Commerce 2022 może być każda przedsiębiorcza Polka. Nie ma znaczenia wiek, wykształcenie, pochodzenie – liczy się wkład w rozwój sektora gospodarki cyfrowej, a jego oceny dokona Jury konkursu i jednocześnie społeczeństwo poprzez ogólnopolskie głosowanie.

Kategorie konkursowe zgodne z trendami w e-commerce

Uczestniczki mogą ubiegać się o tytuł "Kobieta e-Commerce 2022" w 9 kategoriach konkursowych, które zgodne są z aktualnymi trendami i kierunkami rozwoju e-commerce.

Partnerami kategorii są znane eksperckie firmy i marki, które mają największą wiedzę na temat konkretnego obszaru.

1. Najlepszy sklep internetowy (partner Allegro)

2. Technologia dla e-commerce (partner Accenture)

3. Najlepszy e-marketing (Ceneo.pl)

4. Nowa usługa w e-commerce (Audioteka)

5. Przedsiębiorcza mama w e-commerce (Home.pl)

6. Odpowiedzialny e-commerce (MODIVO)

7. The best influencer for e-commerce

8. Najlepszy start-up e-commerce (Przelewy24.pl)

9. Innowacja w e-commerce (Inpost)

Patronem głównej kategorii konkursowej Najlepszy sklep internetowy, w której oceniana będzie m.in. prezentacja sklepu internetowego lub sprzedaży usług przez Internet oraz osiągnięcia ostatnich 24 miesięcy jest Allegro.pl.

- Allegro już od ponad 20 lat jest ulubionym miejscem zakupów w Polsce. Platforma zrzesza 13,3 mln aktywnych kupujących oraz ponad 135 tys.. sprzedawców, a większość z nich to przedstawiciele małych i średnich przedsiębiorstw. Choć aktualnie jesteśmy jednym z 10 największych portali e-commerce na świecie, zaczynaliśmy jako startup. Za nami długa droga, a na koncie – ogromna wiedza i doświadczenie, którymi z chęcią dzielimy się zarówno wewnątrz firmy, jak i na zewnątrz. Od lat inwestujemy w edukację i wspieramy rozwój przedsiębiorczości. Z ogromną radością obserwujemy też kobiety w biznesie, a szczególnie w branży IT i e-commerce, które coraz wyraźniej zaznaczają swoją obecność i odnoszą coraz większe sukcesy. Aby wzmocnić tę tendencję niezbędne są działania promujące kobiety, a jednocześnie pozwalające na wymianę wiedzy i doświadczeń. Właśnie dlatego, wspieramy Fundację Kobiety e-biznesu i tak potrzebne inicjatywy, jak Konkurs Kobieta e-commerce 2022" – mówi Marta Mikliszańska, Head of Public Affairs & Sustainability Allegro.

Z kolei osiągnięcia kobiet, które wdrażają rozwiązania sprzedażowe, logistyczne, płatnicze lub modele biznesowe w e-commerce, będą oceniane w kategorii Technologia dla e-commerce, której Partnerem jest firma Accenture.

- W Accenture różnorodność w środowisku pracy to jedna z naszych podstawowych wartości. Zróżnicowany zespół równa się bardziej efektywnej i kreatywnej pracy, a w końcowym efekcie tworzy również usługi i produkty najwyższej jakości. Dlatego z wielką chęcią angażujemy się w inicjatywy wspierające rozwój kobiet w branży technologicznej. Wydarzenia takie jak Konkurs Kobieta e-Commerce to nie tylko świetna okazja do rozwoju zawodowego kandydatek, ale również możliwość uświadamiania społeczeństwa na temat ważnej roli kobiet w świecie technologii." – mówi Krzysztof Ślęczka, Head of Digital Commerce for Retail and CG&S, Accenture.

W kategorii Przedsiębiorcza mama w e-commerce, której partnerem jest wiodący dostawca usług internetowych w Polsce Home.pl, docenione zostaną kobiety, które łączą opiekę nad małymi dziećmi z pracą online, są znane z pracowitości i aktywności, świetnej organizacji oraz skuteczności.

Z kolei The best influencer for e-commerce to kategoria dedykowana kreatorkom trendów. To one dzięki działalności w mediach społecznościowych wpływają na decyzje zakupowe setek tysięcy Polek i Polaków i mają ogromny wpływ na kierunki rozwoju e-handlu.

Jak się zgłosić do Konkursu Kobieta e-Commerce?

Aby walczyć o nagrody w Konkursie Kobieta e-Commerce 2022 należy wypełnić jeden z formularzy zgłoszeniowych na stronie www.kobietaecommerce.pl.

Kobiety mogą zgłaszać się samodzielnie lub być nominowane przez osoby trzecie. Wystarczy wybrać na niej właściwą kategorię oraz uzupełnić jeden z formularzy zgłoszeniowych.

„Konkurs Kobieta e-commerce ma formułę otwartą. Oznacza to, że każda kobieta może sama zgłosić swój udział w tej inicjatywie. Możemy też nominować kobietę, którą podziwiamy za jej osiągnięcia i wkład w rozwój e-biznesu. Zgłoszenie może wykonać kolega lub koleżanka z pracy, przełożona lub przełożony, współpracowniczka lub współpracownik, a nawet klient, dostawca lub partner biznesowy. Ponadto każda kobieta może być zgłoszona w 2 kategoriach, które najlepiej odpowiadają obszarowi działania tej osoby. Nominację należy uzasadnić" – mówi Dorota Bachman, współzałożycielka Fundacji Kobiety e-biznesu.

Udział w konkursie jest dobrowolny i bezpłatny. Termin zgłoszeń upływa 28 lutego 2022 roku.

Następnie spośród wszystkich zgłoszeń Jury konkursu nominuje 10 kandydatek do nagrody w każdej z 9 kategorii. Na stronie internetowej konkursu będzie można zapoznać się z sylwetką każdej z nich, by później móc oddać swój głos w ogólnopolskim głosowaniu internautów.

Jury oceniając działania i osiągnięcia nominowanych kandydatek przyzna wybranym kobietom tytuł „Kobieta e-Commerce 2022" oraz pamiątkową statuetkę w każdej kategorii.

Internauci wybiorą swoją Kobietę e-commerce 2022

Konkurs ma charakter społeczny, zatem nie może w nim zabraknąć nagrody dodatkowej, o której przyznaniu zadecyduje społeczeństwo. W drodze ogólnopolskiego głosowania internetowego spośród wszystkich nominowanych kandydatek zostanie nagrodzona najwyżej oceniona Kobieta e-Commerce w kategorii Wybór Internautów.

Laureatka otrzyma oprócz tytułu i statuetki nagrodę finansową w kwocie 5 tys. złotych.

Głosować będzie można od 10 marca do 10 kwietnia 2022 roku, a ostateczne wyniki poznamy 21 kwietnia 2022 roku.

Uroczysta Gala wręczenia statuetek

Tytuł "Kobieta e-Commerce" przyznany zostanie na cały rok i jego posiadaczka będzie mogła posługiwać się nim do kolejnej edycji konkursu. Symbolem nagrody jest elegancka mosiężna statuetka. Ale to nie wszystko – dzięki dodatkowym wyróżnieniom oraz promocji dorobku laureatki będą mogły wejść na kolejny etap rozwoju biznesu online. Takie wyróżnienie to znaczące wsparcie w dalszym rozwoju i osiągania jeszcze lepszych wyników pracy.

Gala przyznania tytułów i wręczenia nagród będzie miała wyjątkową oprawę.Odbędzie się w Villi Intrata na terenie Pałacu Wilanowskiego 21 kwietnia 2022 roku. Wydarzenie uświetni obecność gości specjalnych, pokaz mody MODIVO, dyskusja panelowa ekspertów na temat rozwoju e-commerce w Polsce. To świetna okazja do poznania nowych ludzi i świętowania.

Villa Intrata to niesamowite miejsce pełne ducha historii – to dworek z początku XX wieku znajdujący się na terenie wilanowskiej rezydencji króla Jana III. To miejsce eleganckie i wysmakowane pod względem architektury, wystroju i kulinarnych specjałów szefa kuchni.

Organizatorzy konkursu

Organizatorem konkursu "Kobieta e-Commerce 2022" jest Fundacja Kobiety e-biznesu we współpracy z Partnerami: Accenture, Allegro, MODIVO, Home.pl, CENEO, InPost, Fundacja Polska Bezgotówkowa, Przelewy24, Audioteka.

Patronat honorowy objęło miasto stołeczne Warszawa.

Zachęcamy do udziału w konkursie. Więcej informacji, regulamin i formularz zgłoszeniowy: www.kobietaecommerce.pl.

icon/Bell Czytaj ten tekst i setki innych dzięki prenumeracie
Wybierz prenumeratę, by czytać to, co Cię ciekawi
Wyborcza.pl to zawsze sprawdzone informacje, szczere wywiady, zaskakujące reportaże i porady ekspertów w sprawach, którymi żyjemy na co dzień. Do tego magazyny o książkach, historii i teksty z mediów europejskich.
Więcej
    Komentarze
    Zaloguj się
    Chcesz dołączyć do dyskusji? Zostań naszym prenumeratorem