W ramach ochrony przed koronawirusem łódzkie NFZ prosi, aby nie przychodzić do siedziby oddziału osobiście. Niemal wszystkie sprawy można załatwić przez internet lub drogą pocztową. Podpowiadamy jak.
Ten artykuł czytasz w ramach bezpłatnego limitu

Koronawirus w Polsce. Zapisz się na specjalny newsletter, w którym zawsze znajdziesz sprawdzone informacje

Łódzki Oddział Wojewódzki NFZ prosi o nieprzychodzenie do ich jednostek. - Wszystkie usługi oferowane przez NFZ mogą być realizowane korespondencyjnie lub przez internet - mówi  Anna Leder, rzeczniczka prasowa ŁOW NFZ. Tych, którzy zdecydują się na wizytę osobistą, NFZ nie odeśle z kwitkiem. Leder prosi jednak, żeby pacjenci mieli ze sobą wypełnione już wnioski i niezbędne dokumenty, aby ograniczyć czas wizyty w sali obsługi. 

- Każdorazowo przed wizytą w oddziale NFZ prosimy o kontakt telefoniczny pod numerem 42 275 41 92 - informuje Leder. 

Przypominamy adres korespondencyjny łódzkiego NFZ-u. 

Łódzki Oddział Wojewódzki NFZ:

ul. dr. Stefana Kopcińskiego 58,

90-032 Łódź

kancelaria@nfz-lodz.pl

Dostęp do wyrobów medycznych w czasie pandemii koronawirusa

Leder informuje, że jeśli jesteśmy uprawnieni do danego wyrobu medycznego, który jest potwierdzony za pośrednictwem serwisów internetowych lub usług informatycznych Funduszu (eZWM) przez lekarza lub inną osobę uprawnioną, która zlecenie wystawia (w przychodni, w szpitalu), wówczas od razu możemy się udać z potwierdzonym zleceniem do sklepu medycznego lub apteki, bez konieczności wizyty w NFZ.

- Papierowe zlecenie na zaopatrzenie w wyrób medyczny - o ile lekarz sam go nie zatwierdził do realizacji - możesz wysłać do NFZ tradycyjną pocztą. Odeślemy je pod wskazany przez ciebie adres - informuje rzeczniczka. Więcej na stronie. 

Leczenie uzdrowiskowe w czasie pandemii koronawirusa

 - Skierowanie do uzdrowiska - jeśli lekarz sam go nie wysłał - wysyłamy pocztą. Wszelkie sprawy związane z kierowaniem na leczenie uzdrowiskowe są załatwiane on-line lub korespondencyjnie. Każdy etap rozpatrywania naszego skierowania możemy śledzić przez internet w przeglądarce skierowań na leczenie uzdrowiskowe - mówi Leder. 

W przypadku wątpliwości dotyczących leczenia uzdrowiskowego i składania skierowań na to leczenie można kontaktować się z NFZ telefonicznie: 42 275 40 83, 42 275 40 89, 42 275 40 81. Dodatkowe informacje na stronie. 

Ubezpieczenia NFZ  w czasie pandemii 

 Także wniosek o zawarcie lub rozwiązanie umowy dobrowolnego ubezpieczenia zdrowotnego można wysłać pocztą. Wniosek do pobrania znajdziemy na TUTAJ. 

Ci, którzy są już ubezpieczeni, ewentualne prawo do świadczeń przed wizytą u lekarza mogą sprawdzić przez internetowe konto pacjenta. 

- Wystarczy, że zalogujesz się do IKP i przejdziesz do zakładki Prawo do świadczeń. Nie masz jeszcze konta w IKP? Zarejestruj się, żeby uzyskać dostęp do swoich danych - podpowiada Leder. 

Także wniosek o Europejską Kartę Ubezpieczenia Zdrowotnego możemy złożyć przez internet w systemie ePUAP.

- Wniosek możesz też pobrać ze strony NFZ. Zeskanuj wypełniony wniosek i wyślij e-mailem do oddziału lub delegatury NFZ na adres ekuz@nfz.gov.pl. Gotową kartę EKUZ otrzymasz bezpośrednio do domu lub pod inny wskazany we wniosku adres - mówi Leder. 

Także wniosek o zwrot kosztów świadczeń opieki zdrowotnej udzielonych poza Polską, a na terenie UE można przesyłać pocztą. 

Czytaj ten tekst i setki innych dzięki prenumeracie
Wybierz prenumeratę, by czytać to, co Cię ciekawi 
Wyborcza.pl to zawsze sprawdzone informacje, szczere wywiady, zaskakujące reportaże i porady ekspertów w sprawach, którymi żyjemy na co dzień. Do tego magazyny o książkach, historii i teksty z mediów europejskich.
Więcej
    Komentarze
    Zaloguj się
    Chcesz dołączyć do dyskusji? Zostań naszym prenumeratorem