Koronawirus w Polsce. Zapisz się na specjalny newsletter, w którym zawsze znajdziesz sprawdzone informacje
Zaznaczmy, że Telefon Życzliwości nie jest projektem nowym. Od 5 lat działa przy Centrum Zdrowego i Aktywnego Seniora przy ul. Szpitalnej w Łodzi, które uruchomił magistrat. Głównym celem są edukacja zdrowotna i promowanie zdrowego i aktywnego starzenia się.
Zaangażowani w projekt wolontariusze – seniorzy – poświęcają swój czas, aby pomagać innym seniorom.
CZYTAJ TEŻ: Łódzkich seniorów nie stać na maseczki. Farmaceutka: Mówią, że to dla nich za drogo
– Seniorzy zaczynali od kilku godzin w tygodniu. Siadali do telefonu, by odbierać połączenia od innych seniorów potrzebujących wsparcia, informacji czy zwykłej życzliwej rozmowy – informuje Jolanta Baranowska z biura prasowego Urzędu Miasta Łodzi.
W związku z epidemią koronawirusa centrum zostało zamknięte dla uczestników zajęć, m.in. z gimnastyki, spotkań brydżowych, kursów komputerowych czy nauki języka angielskiego.
Telefon Życzliwości działa jednak nadal. Wolontariusze dzwonią ze swoich domów.
Grażyna Jagodzka, seniorka, a także koordynator telefonu, przyznaje, że w związku z epidemią dzwoni więcej osób. Tylko do niej w ciągu ostatnich kilku dni zadzwoniło 15 nowych rozmówców. Dodajmy, że z telefonu często korzystają te same osoby, które potrzebują np. zwykłej rozmowy.
– Dzwonią nie tylko seniorzy z Łodzi, ale i z całej Polski – informuje Baranowska. – Seniorzy dzwonią ze sprawami rodzinnymi, zdrowotnymi, sądowymi. Proszą też o pomoc – dodaje przedstawicielka magistratu.
– Na przykład dwóch starszych panów z Łodzi, w wieku 80 i 96 lat, potrzebowało wsparcia w dowozie ciepłych posiłków, ponieważ ich dotychczasowa osiedlowa jadłodajnia zamknęła się w związku z epidemią – podaje Baranowska.
Przypomnijmy, że osoby starsze z Łodzi mogą dzwonić pod specjalny numer dla seniorów, który uruchomił Urząd Miasta Łodzi (42 638 55 00). Numer Telefonu Życzliwości to natomiast: 739-903-452.
Materiał promocyjny
Materiał promocyjny
Wszystkie komentarze