Wykonawcy brakującego odcinka autostrady A1 w woj. łódzkim od 15 grudnia do 15 marca będą mieli przerwę zimową. Deklarują, że jeśli pogoda pozwoli, pracować będą dalej. Zobacz, na jakim są etapie.
Ten artykuł czytasz w ramach bezpłatnego limitu

To „drogowy kręgosłup” Polski. Nowa autostrada A1, która po dokończeniu połączy północ i południe kraju, powstaje w śladzie istniejących już dróg. Budowana jest pod ruchem. Na całym odcinku w Łódzkiem (od Tuszyna do granicy z woj. śląskim) kierowcy jeżdżą jedną jezdnią. Na drugiej trwają prace.

Autostrada A1 podzielona na odcinki

Budowa podzielona jest podzielona na cztery odcinki: A (Tuszyn-Piotrków), B (Piotrków-Kamieńsk), C (Kamieńsk-Radomsko) i D (Radomsko-granica województwa). Prace na nich zaczynały się niezależnie od siebie. W różnych terminach.

Wykonawców każdego z tych odcinków Generalna Dyrekcja Dróg Krajowych i Autostrad wybierała osobno. Dlatego też, przez potrzebę powtórzenia przetargu na etap B, prace na nim zaczęły się ok. dziewięciu miesięcy później niż na pozostałych.

CZYTAJ TAKŻE: Znakomite wieści dla kierowców. Wkrótce znikną trzy wąskie gardła na budowanej autostradzie A1

Autostrada A1 będzie też budować się w zimie

Wykonawcy nowej autostrady A1 mogą być chwaleni za tempo prac, czego dowodzi nasz obszerny raport dot. budowy autostrady (link powyżej). Wyprzedzają harmonogram także dlatego, że zima pozwoliła im pracować w trakcie przerwy, która im przysługuje od 15 grudnia do 15 marca.

Wykonawcy deklarują, że tej zimy także nie zejdą z placu budowy. Kierowcy powinni liczyć na sprzyjające warunki pogodowe, bo jak pisaliśmy we wspomnianym raporcie, nieprzerwane roboty skutkować mają tym, że w najbliższym czasie na A1 znikną trzy wąskie gardła, generujące ogromne korki. Chociażby w okolicach przyszłego węzła Piotrków Trybunalski Południe.

Postępy prac drogowców mogą państwo ocenić przeglądając również galerię zdjęć, która otworzy się po kliknięciu w główne zdjęcie tego artykułu.

Chcesz wiedzieć pierwszy, co ważnego dzieje się w Łodzi? Wyślemy Ci to na komórkę. Ściągnij aplikację „Wyborczej” i czekaj na powiadomienia. Jak to zrobić?

icon/Bell Czytaj ten tekst i setki innych dzięki prenumeracie
Wybierz prenumeratę, by czytać to, co Cię ciekawi
Wyborcza.pl to zawsze sprawdzone informacje, szczere wywiady, zaskakujące reportaże i porady ekspertów w sprawach, którymi żyjemy na co dzień. Do tego magazyny o książkach, historii i teksty z mediów europejskich.
Więcej
    Komentarze
    Zaloguj się
    Chcesz dołączyć do dyskusji? Zostań naszym prenumeratorem
    Zasuwać panowie zasuwać z budową bo zaraz Kaczyński zamyka drzwi do Unii i będzie figa z makiem a nie dotacje, reszta autostrady zostanie rozgrzebana na dziesięciolecia bo Paliaki grosza nie mają żeby coś zbudować, wszystko roztrwonili na 500+, prezenty dla emerytów, na TVP 2 miliardy, debilne i bezużyteczne kretowisko na Mierzei Wiślanej, tzw. repolonizację firm czyli powrót do komuny wszystko po to, by były ciepłe posady dla pracujących tam kolesiów i tak dalej.....
    @Bogibos11
    Chciałbym ci dać plusa, ale czytam twój wpis i czyatm i nie do końca wiem o co kaman.
    już oceniałe(a)ś
    1
    2
    Skończyć to mogą, tylko ktoś musi podpisać papiery... Wiadomo że GDDKiA to nie intelektualny ZDiT, i fuszer nie przepuszczą, więc może to potrwać.
    @(?'?-'?)?
    Błyskotliwa jak zwykle...
    już oceniałe(a)ś
    1
    0
    zdaje się, że ta autostrada to w znacznej części lifting gierkówki, ale na końcu okaże się, że koszt za 1 km będzie taki jak budowa w szczerym polu
    @maszynista_orzechowski
    Ta lifting, budowa zupełnie nowej drogi, jedynie co łączy te dwie trasy to przebieg (slad) .
    już oceniałe(a)ś
    3
    0
    @maszynista_orzechowski
    To jeszcze gorzej, bo w szczerym polu nie trzeba wyburzać starych wiaduktów jezdni i wywozić gruzu. Poza tym ograniczenia wynikające z prac pod ruchem.
    Także w polu byłaby tańsza
    już oceniałe(a)ś
    6
    0
    @maszynista_orzechowski
    Cos tam słyszałeś, coś tam czytałeś...
    już oceniałe(a)ś
    4
    0
    @maszynista_orzechowski
    Remonty są zawsze droższe o ok. 50-100% od budowy od zera, więc byłoby super gdyby koszt remontu wyniósł tyle co budowa w szczerym polu... Gdy się czyta komentarze wszystkowiedzących krytykantów to od razu człowiek przestaje się dziwić, że Polacy wybrali Dudę, itp..
    już oceniałe(a)ś
    1
    1