Jeden z najwybitniejszych skrzypków młodszego pokolenia zachwycił w piątek publiczność zgromadzoną w filharmonii.
Filmy z łódzkiej Filmówki rozbiły bank z nagrodami na Międzynarodowym Festiwalu organizowanym przez moskiewską VGIK, czyli najstarszą szkołę filmową na świecie.
Skrajnie różne odczucia pozostawił wśród uczestników otwarcia nowej siedziby Muzeum Sztuki w Manufakturze występ Lydii Lunch.
?Starego człowieka i psa? Witolda Leszczyńskiego wyświetla kino Charlie. Gośćmi uroczystej premiery byli twórcy obrazu i przyjaciele zmarłego w zeszłym roku reżysera
Taneczna premiera Teatru Nowego - ?Ophelia is not dead?, wymyślona i zagrana przez Izabelę Chlewińską, to wymagająca propozycja repertuarowa. Nie dla osób, które przez taniec rozumieją tylko zwiewny, harmonijny ruch zsynchronizowany z piękną muzyką.
Dorota Kempko, studentka piątego roku Akademii Sztuk Pięknych, dostała pierwszą nagrodę w konkursie im. Władysława Strzemińskiego ?Projekt 2008?.
W tym sezonie klub z ul. Piotrkowskiej 17 nie raczy nas taką ilością żywego grania, do jakiego przyzwyczaił nas w ubiegłych latach. Tym większą radość sprawił przyjazd do Łodzi chicagowskiego kwintetu Loose Assembly.
Wokalistka, aktorka, poetka, performerka, autorka multimedialnych spektakli. We wszystkich dziedzinach zmysłowa i radykalna. 20 listopada Lydia Lunch, bogini nowojorskiego undergroundu, uświetni otwarcie oddziału Muzeum Sztuki w Manufakturze
Film Dariusza Gajewskiego pokazało w środę wieczorem przedpremierowo kino Bałtyk.
W sondażu Millward Brown SMG/KRC dla ?Gazety?, który bada zadowolenie łodzian ze zmian w mieście w ostatnich dwóch latach, nowoczesne centrum sztuki zwane Specjalną Strefą Sztuki zaprojektowane w sąsiedztwie dworca Łódź Fabryczna, jest jednym z...
Krzysztof Kieślowski trzy razy próbował się dostać do Szkoły Filmowej. Wymarzony indeks reżyserii dostał w 1964 r. Na drugim roku na zaliczenie ćwiczeń przygotował kilkadziesiąt czarno-białych fotografii o Łodzi i jej mieszkańcach. od 19 listopada...
Sztuka współczesna wyszła z ram obrazów wiszących na ścianach. Stal, beton, sznurki, butelki, neonowe rurki, codzienne przedmioty. A do tego zaskakujące połączenia w instalacje. Jak zrozumieć wizje artystów? To nie jest takie trudne. Oto na co warto...
Copyright © Wyborcza sp. z o.o.