Więcej
    Komentarze
    Chcemy 9 i 10 na Olechowie, a nie bzdurnej 3.
    już oceniałe(a)ś
    37
    7
    Panie Stępień! TYLKO 44 zdjęcia pan zrobił??? Musi redakcja duzo płacić za fotki..... Proszę nie pytać, czy cenię dobre dziennikarstwo!
    @nilpferd13 TYLKO 44 zdjęcia pan zrobił??? --- Od dawna podejrzewam, że oni tam mają jeden aparat na co najmniej trzy osoby, więc jak się już "redaktor" dorwie to cyka niczym cykady na Cykladach. Fakt faktem, że "redaktor" Marcin Stępień rzadko kiedy schodzi poniżej 30 zdjęć w swoich "fotorelacjach" ;)
    już oceniałe(a)ś
    3
    3
    Cieszy mnie, że po wielu latach, w czasie których likwidowano torowiska, wreszcie mamy te 4 km nowego! Chciałbym, aby na Olechów jeździły co najmniej tramwaje z dwóch linii, np. 3 i 10.
    już oceniałe(a)ś
    6
    3
    No proszę, a jeszcze wczoraj wszystko "budowało się" zgodnie z planem i już już było ukończone.
    @Michal Xinski A kto mówi, że dzisiaj się nie buduje? Chyba że ty mówisz, to rozumiem, ale na szczęście twoje zdanie niewiele, żeby nie powiedzieć nic nie znaczy.
    już oceniałe(a)ś
    12
    3
    @chultai_11 Oczywiście że się buduje, droga węższa, tory później, za chwilę okaże się że W-Z otworzą w 2020. Każda rozmowa w TOK FM zaczyna się od bombardowania durnymi statystykami zupełnie jak za Gomułki. Ludzie pokazali Salonowi "good luck" a wy dalej duraczycie. Powtarzanie ciągle tych samych błędów to nie próby to choroba psychiczna.
    już oceniałe(a)ś
    6
    22
    @Michal Xinski Właśnie obawiam się, że dopiero teraz to się przestanie budować, a szczególnie w Łodzi. Zobaczymy co z Airbusem, tunelem PKP, S-14 i rewitalizacją. Ale zaraz ty uważasz to wszystko za bzdurne i niepotrzebne inwestycje, lepiej żyć w kurniku, więc tobie w to graj. A no i trzeba przecież po krześcijańsku wesprzeć biednych mieszkańców Świdnika i Mielca, nieprawdaż? Nowotargowa węższa? Jak miasto chciało budować na szeroko darliście mordy, że zamach stanu co najmniej chcą zrobić. To jest właśnie choroba psychiczna narodu polskiego, nazywa się "niezdolność do trzeźwej oceny rzeczywistości", którego skutkiem jest podatność na populizm i łatwowierność, a w konsekwencji podejmowanie decyzji na szkodę ogółu.
    już oceniałe(a)ś
    24
    5
    @chultai_11 Uwaga odpowiadam: Airbus - bzdura zamiast kupić kilka rodzajów helikopterów do różnych zadań, kupujemy jeden do wszystkiego, scyzoryk szwajcarski może i jest fajny do dłubania w paznokciach. Do tego najmocniejszy argument 400 miejsc pracy - lol. Tunel - kosztowna bzdura w mieście zbudowanym na bagnie. Rewitalizacja - kolejna kosztowna bzdura, trzeba zlicytować te kamienice i niech prywatni właściciele się martwią. S14 - pożyjemy zobaczymy, łódź powinna mieć autostradowe rondo wokół miasta, tak 20 -30 za rogatkami. No i przede wszystkim budowanie na kredyt. Wyżyny ekonomii socjalistycznej.
    już oceniałe(a)ś
    2
    33
    @Michal Xinski no więc jak sam widzisz 95% to dla ciebie bzdura, a już uznanie, że 400 miejsc pracy to w sumie nic w mieście, które miejsc pracy potrzebuje jak ryba wody, świadczy o twoim sposobie myślenia jak najgorzej. Tunel niepotrzebny, w sumie po co, niech pociąg jak w XIX wieku dojeżdża do Kilińskiego i nazad - rozwiązanie zajeb... Nie ma co Łodzi wplatać w trasę kolejową EW, no bo i po co? Rewitalizacja także nie ma sensu, niech będzie syf, może samo się zawali, z resztą będą nasze dzieci myślały co z tym zrobić w przyszłości, a nie my teraz. A bez kredytu nie buduje praktycznie chyba nikt. Suma summarum widać lubisz żyć w kurniku, nie wiem czego szukasz w mieście. No chyba, że jesteś np. z W-wy i bardzo nie lubisz Łodzi, to rozumiem, tyle że wtedy powinieneś swoje kroki skierować na inne forum, byłoby ogólnie rzecz ujmując bardziej zdrowo.
    już oceniałe(a)ś
    19
    2
    @chultai_11 Nie ma sensu z Tobą rozmawiać. Logika nie jest Twoją mocną stroną.
    już oceniałe(a)ś
    2
    28
    @Michal Xinski To nie jest kwestia logiki, to jest kwestia oceny stanu faktycznego i podjęcia właściwych działań w celu poprawy i ucywilizowania tego co można, czyli przede wszystkim funkcjonalności miasta i warunków życia ludzi. Ty natomiast jesteś w swej logice zwyczajnie na "NIE" we wszystkich kwestiach i to z tobą jakakolwiek dyskusja wydaje się bezcelowa ponieważ żadne argumenty do ciebie nigdy nie trafią. Nie widziałem jeszcze żadnego twojego postu, w którym byłbyś na tak z czymkolwiek. Widać mieszkanie w dzisiejszej Łodzi stanowi dla ciebie formę osobistej ascezy, może dlatego tak dobrze się czujesz w XIX-wiecznych realiach, a wszelkie działania prowadzące do zburzenia twojego świata prowadzą do buntu przeciw wszystkiemu i wszystkim. Na szczęście większość ludzi tu mieszkających ma zdecydowanie większą ciągotę do zmian i nowoczesności i tym na dzisiaj pozostaje się pocieszać.
    już oceniałe(a)ś
    17
    2
    @chultai_11 Uwaga! Logika po mojemu. Modernizujemy ślepy dworzec Łódź-Fabryczna. W ramach modernizacji chcemy zbudować tunel aby dworzec nie był ślepy. Pytanie: Co jest łatwiej zbudować? Tunel pod połową miasta czy dworzec na powierzchni. Według mnie trudniej o ile w ogóle można, jest zbudować tunel. Od czego zaczęto budowę? Od dworca. Jak dla mnie osoby podejmujące decyzję są idiotami, albo oszustami i z góry zakładali, że tunelu nie zbudują. I co do realiów. Wszystkie inwestycje jakie tutaj wychwalasz nie są inwestycjami w rozumieniu tego słowa. To są koszty, a zyski z wydanych pieniędzy są co najmniej wątpliwe. Łodzi w moim rozumieniu dziś nie potrzeba marketów i malli, a placów na budowę fabryk. I to takich fabryk, w których znajdzie pracę 50 000 - 100 000 ludzi. I jeszcze jedno. Przejedź się na Lodową. Tam są najnowsze montownie firm zagranicznych. Zobacz w jakim stanie jest droga, chodniki. Jakie autobusy dowożą ludzi do pracy. Jak ci co mają samochody parkują na trawnikach. To jest ta modernizacja?
    już oceniałe(a)ś
    3
    17
    @Michal Xinski Kolega niech zobaczy co się dzieje na świecie. Po Londynem zbudowano 30km tuneli, ciekawe czy tam były protesty? A kto zbuduje fabryki w miejscu bez komunikacji? Miasto musi się rozwijać żeby przyciągać inwestorów, nikt nie przyjdzie do "Kurnika".
    już oceniałe(a)ś
    9
    2
    @mlodziannin No i nikt już nie buduje fabryk na 50 000 tysięcy ludzi, no chyba że w Chinach. Kolega chyba niestety żyje w jakiejś alternatywnej rzeczywistości.
    już oceniałe(a)ś
    9
    2
    @mlodziannin A kiedy je zbudowano?
    już oceniałe(a)ś
    2
    12
    @mlodziannin Ty jednak jesteś idiotą, który w dodatku nie umie czytać.
    już oceniałe(a)ś
    2
    12
    @Michal Xinski To przeczytałem "Łodzi w moim rozumieniu dziś nie potrzeba marketów i malli, a placów na budowę fabryk. I to takich fabryk, w których znajdzie pracę 50 000 - 100 000" I wogóle co to ma to do tematu? Zaczeło się od inwestycji w inrastrukture. Co do Lodowej to się zgadza, trzeba wyremontować, ale powoli, ona nie jest najpilniejsza, trzaba zmienić postrzeganie Łodzi, przez inwestórów, dlatego jest potrzebny nowoczesny dworzec, i drogi w centrum, bo tylko to widzą turyści i ludzie którzy bywają w mieście na targach i konferencjach. A to często oni potem decydują czy inwestować w mieście czy nie. Jeśli chodzi o Londyn, to nie są 30km tuneli, ale 42, i budowe chyba zakonczono w tym roku, nazywa się Crossrail. Swoją drogą pod Sztokcholme też właśnie kończą budowe tunelu dla koleji dojazdowej.
    już oceniałe(a)ś
    9
    2
    @Michal Xinski Fabryki z zatrudnieniem po kilka tysięcy... hmm może być trudno, chyba że uda ci się do Łodzi ściągnąć koncern samochodowy - jak dla mnie na dzień dzisiejszy wątpliwe. Lodowa, owszem jest słaba, z resztą jak i inne ulice w tym rejonie, ale parkingi przed firmami prywatnymi to absolutnie nie jest zadanie dla miasta. Co do autobusów nie bardzo rozumiem o co ci chodzi, na stanie mamy raczej wszystkie niskie podłogi, czego byś jeszcze oczekiwał? Co do zadań miasta, to właśnie budowa dworców, ulic czy zadbanie o stan zabudowy należą do nich. Tunel, znaczy co pobudowalibyśmy tunel po czym przez dwa lata łożylibyśmy kasę na jego utrzymanie choć nie byłby użytkowany, bo budowalibyśmy w następnej kolejności dworzec - logika godna prawdziwego stratega, jestem pod wrażeniem. Ja powiem tak niech miasto robi to co robi, niech robi to dobrze jakościowo i terminowo, i to będzie duży plus. Co do nowych firm, oczywiście, niech walą rękami i nogami, niech się dobijają do Łodzi. Tylko że często i gęsto pada argument, że do miasta słabo skomunikowanego i nieciekawego (brzydkiego jak kto woli) droga jest dwa razy dłuższa. A biznes jara się często i niestety spektakularnymi elementami wystroju miasta i to go do miasta przyciąga. Kraków, no dlaczego jest fajny.... no bo ten klimat, srał pies, że komunikacyjnie nie ma rewelacji, że korki, że stare domy i w ogóle. Ale jest klimat, no fajne miasto przecież ogólnie. My nie mamy takich atrakcji jak oni i albo uczynimy nimi to co znajduje się w Śródmieściu i dołożymy do tego kilka nowoczesnych wtyków jak dworzec+NCŁ, trasa WZ, AIRBUS albo zostaniemy z niczym. A co do kosztów, inwestycje infrastrukturalne rzadko odpłacają zwrotem zainwestowanych pieniędzy, one są po to by generalnie to określając ułatwić życie wszystkim dookoła, ucywilizować i uatrakcyjnić dane miejsce i na sam koniec zrobić reklamę miejsca i przyciągnąć kasę, ale pobocznie, a nie jako bezpośredni zwrot wniesionego wkładu.
    już oceniałe(a)ś
    8
    2
    @chultai_11 Dla odmiany teraz będzie gigantyczny dworzec, który będzie przez lata utrzymywany przez podatnika i jednocześnie wykorzystywany w niewielkim stopniu. Jeżeli szalony pomysł z budową tunelu pod Łodzią będzie zrealizowany, to dodatkowo podatnik będzie utrzymywał jeszcze tunel. A biznes nie " jara się spektakularnymi elementami wystroju miasta" tylko dobrymi warunkami do prowadzenia działalności.
    już oceniałe(a)ś
    2
    9
    @stop_nieukom Akurat warunki są niezłe, ponadto biznes jara się elementami wystroju miast, poniewaz wiedzą że to przyciąga ludzi. No i to zawsze wpływa na wizerunek firmy. Ponadto tunel podz Lodzią usprawnił by ruch kolejowy w całym kraju.
    już oceniałe(a)ś
    7
    2
    @mlodziannin Twoja wypowiedź, to tradycyjna mieszanka bajek i pobożnych życzeń. Podpowiem, że jeszcze 25-30 lat temu Chiny były krajem skrajnie biednym i zaniedbanym. Nie przeszkadzało to inwestorom z całego świata inwestować tam ogromnych pieniędzy. Najwyraźniej ci wszyscy inwestorzy nie wiedzieli, że to co powinno ich przyciągać to wystrój miast.
    już oceniałe(a)ś
    5
    4
    @stop_nieukom Chin to już w to nie mieszaj. Masz o nich jeszcze mniejsze pojęcie niż o Łodzi...
    już oceniałe(a)ś
    5
    3
    @Michal Xinski myślę,że żaden Polak,nawet najbiedniejszy,nie pracowałby w tych firmach szyjących,jakie są w w Bangladeszu.Jeśli nie wiesz, dlaczego firmy z całego świata tam szyją,to nie przytaczaj takiego przykładu bo sie kompromitujesz brakiem wiedzy i liczysz populistycznie,że nikt się nie zorientuje.Wyraźnie widac,że życzysz Łodzi jak najgorzej.Pozdrawiam.
    już oceniałe(a)ś
    1
    0