Zanim pasażerowie wsiądą do tramwajów, które zawiozą ich pod nowy dworzec, z nowym torowiskiem muszą zapoznać się motorniczowie. W nocy sprawdzali jak działają zwrotnice oraz, gdzie powinny zatrzymywać się poszczególne linie.
Dworzec Łódź Fabryczna to nie tylko stacja kolejowa znajdująca się 16 metrów pod ziemią. To również multimodalny węzeł, którego zadaniem jest połączenie różnych środków komunikacji miejskiej. Dlatego oprócz peronów powstały również podziemne parkingi, dworzec autobusowy, nowy układ dróg oraz torowisk. Tramwaje będą podjeżdżać niemal pod samo wejście do nowego dworca.
Na dworzec podjedziemy 16 liniami autobusowymi i sześcioma tramwajowymi. Dostaniemy się tam autobusami nr: 51, 51A, 51B, 53, 53A, 57, 58, 58A, 60, 60A, 60B, 70, 70A, 70B, 86, 94 oraz tramwajami: 4, 9, 9A, 12, 12A, 13. Nie wszystkie te linie będą tam jednak podjeżdżać w obu kierunkach. W okolice stacji dojedziemy także liniami 1 i 7, które wracają na ulicę Kilińskiego. W okolice dworca nie będzie kursowała już jednak linia 5, która jeździła tam przed przebudową dworca. Według Zarządu Dróg i Transportu sprawdza się ona na obecnej trasie.
Wszystkie komentarze