Fot. Marcin Stępień / Agencja Wyborcza.pl
1 z 19
Ul. Dąbrowskiego. Znajdują się tam dwa węższe wewnętrzne wiadukty. Parząc z perspektywy przystanku kolejowego nie widać do czego miały służyć te konstrukcje.
Fot. Marcin Stępień / Agencja Wyborcza.pl
2 z 19
Nie ma planów co do wyremontowania wiaduktów przy krańcówce Dąbrowskiego, a tym samym realizacji koncepcji linii tramwajowej na Dąbrowę Przemysłową.
Fot. Tomasz Stańczak / Agencja Wyborcza.pl
3 z 19
Trasa Śląska jest jedną z tych ulic, które planowane są od lat, przeważnie na papierze. W dokumentach planistycznych jest wytyczona wzdłuż torów kolejowych aż do ul. Rzgowskiej.
Fot. Tomasz Stańczak / Agencja Wyborcza.pl
4 z 19
Niestety węzeł al. Bartoszewskiego z Trasą Śląską przez to, że jest nieużywany służy okolicznej społeczności za miejsce spotkań, ale także dewastacji. Nie wiadomo kiedy ta arteria mogłaby powstać.
Fot. Marcin Stępień / Agencja Wyborcza.pl
5 z 19
Ul. Dąbrowskiego przy ul. Puszkina miała być węzłem zarówno drogowym jak i tramwajowym. W latach 70. plan był taki, że ulica zostanie przedłużona w stronę ul. Tomaszowskiej.
Fot. Marcin Stępień / Agencja Wyborcza.pl
6 z 19
W tym miejscu miała powstać także krańcówka dla linii tramwajowych wzdłuż ul. Dąbrowskiego i ul. Puszkina. Aktualnie jakiekolwiek miejskie plany nie wspominają o takiej inwestycji.
Fot. Tomasz Stańczak / Agencja Wyborcza.pl
7 z 19
Okolice ul. Lazurowej. To tutaj znajdują się dwa tajemnicze mosty przez rzekę Jasień. Niektóre ze źródeł mówią, że przeznaczone były dla... tramwajów.
Fot. Tomasz Stańczak / Agencja Wyborcza.pl
8 z 19
Według wieloletnich planów z lat 70. i 80. linia tramwajowa miałaby rozdzielać się na dzisiejszym skrzyżowaniu al. Bandurskiego i Bratysławskiej. Dalej al. Waltera-Janke, a krańcówka przewidziana była na wysokości ul. Elektronowej.
Fot. Marcin Stępień / Agencja Wyborcza.pl
9 z 19
Ul. Pomorska. Plany z lat minionych dotyczące budowy drugiej nitki od ul. Konstytucyjnej w stronę Nowosolnej były związane także z budową szpitala przy ul. Czechosłowackiej.
Fot. Marcin Stępień / Agencja Wyborcza.pl
10 z 19
Ul. Pomorska. Poza dwoma pasami jezdni, miały powstać także różne przejścia dla pieszych oraz pacjentów przyszłego nowego szpitala. Mimo dekad nadal nie udało się rozbudować infrastruktury drogowej w tym miejscu.
Fot. Marcin Stępień / Agencja Wyborcza.pl
11 z 19
Ul. Lawinowa. Znajdują się tutaj dwa nieużywane wiadukty drogowe, po których nigdy nie miały okazji przejechać samochody. Obiekty miały być częścią rozbudowy ul. Pomorskiej.
Fot. Marcin Stępień / Agencja Wyborcza.pl
12 z 19
Ul. Pomorska. Z koncepcji z lat poprzednich nic nie wyszło. Obecnie nie ma skonkretyzowanych planów np. poprowadzenia ruchu po tych wiaduktach. Służą one jako miejsce spotkać okolicznej młodzieży.
Fot. Marcin Stępień / Agencja Wyborcza.pl
13 z 19
To co widać z ul. Edwarda to właśnie wiadukt za ul. Lawinową. Ten kadr prezentuje dokładnie jak miałaby zostać wytyczona nowa ulica Pomorska.
Fot. Tomasz Stańczak / Agencja Wyborcza.pl
14 z 19
Ul. Dąbrowskiego przy ul. Kilińskiego. Dawana zajezdnia tramwajowa powstała w 1928 roku i była jedną z większych tego typu obiektów w Łodzi.
Fot. Tomasz Stańczak / Agencja Wyborcza.pl
15 z 19
Zajezdnia przy Dąbrowskiego / Kilińskiego. Jej historia zakończyła się w 2011 roku, kiedy wyjechał stąd ostatni liniowy tramwaj. Potem obiekt został podpalony, a następnie zburzony.
Fot. Daniel Siwak
16 z 19
Aleja Włókniarzy. Kilkanaście metrów za ul. 11 Listopada znajduje się łuk, który mógłby wskazywać, że kiedyś pojawi się tam nowa droga.
Fot. Daniel Siwak
17 z 19
Aleja Włókniarzy. Szanse, że w tym miejscu będzie nowa jezdnia, są już niewielkie. Miał bowiem tędy iść jeden z łączników do drogi ekspresowej S14, ale go nie będzie.
Fot. Marcin Stępień / Agencja Wyborcza.pl
18 z 19
Przy ul. Rzgowskiej wybudowano pełne dwupoziomowe skrzyżowanie. To jedyna z inwestycji w dzisiejszym zestawieniu, która doczekała się swojej kontynuacji. Zdjęcia z placu budowy można zobaczyć w tym tekście: https://lodz.wyborcza.pl/lodz/7,35136,28356378,trwa-budowa-ostatniego-fragmentu-trasy-gorna-to-kolejny-dojazd.html
Fot. Marcin Stępień / Agencja Wyborcza.pl
19 z 19
Trasa Górna. Pod oddaniu dwóch pierwszych odcinków tej arterii, która zyskała w 2017 r. także nową nazwę - al. Władysława Bartoszewskiego, na kilka lat pozostawiono fragment do dokończenia.
Wszystkie komentarze
Frekwencja na tych stadionach udowadnia, że są one bardzo potrzebne, a wręcz - za małe.
Jasne, kilkanaście tysięcy w znacznej większości półgłówków ma decydować o tym, czy są potrzebne czy nie są.
- minus
Gdyby widzowie na tych stadionach płacili rynkową cene, uzasadnioną kosztem budowy...
Ale my im zasponsorowaliśmy.
Za karnet na Widzew płacę kwotę bliską 1000 zł, więc zamilcz.
ćwierćinteligencha
I co można za te pieniądze ze sprzedaży tych karnetów sfinansować?
Papier toaletowy?
Rozwiń swą światłą myśl
Na pewno są mądrzejsi niż ty i gzielik.
Tak, "nie będzie". Tak po prostu rozwalono najlepsze podłączenie północy Łodzi do S14 - dlatego, że rodzice pewnego radnego wybudowali sobie domek szeregowy z widokiem na rezerwę pod ten łącznik i kiedy Łódź zabrała się za plany jego budowy, to grzeczny synek je storpedował. Dziwnym zbiegiem okoliczności jest to ten sam radny, który teraz toczy spory z wojewodą w kwestii ważności jego mandatu w radzie miejskiej w Łodzi...
W każdym razie ja wiem, komu "dziękować" za uwalenie tego łącznika (który jest moim okolicom bardzo potrzebny i na który wielkich szans nie ma, bo radny - a może niedługo były radny? - mącił tak długo aż sprawa padła. Czego mu nigdy nie zapomnę!).
A nie można by spacyfikować tego szkodnika i tych staruchow?
Ten wątek trzeba podtrzymywać bo dotyczy szalenie żywotnej sprawy dla miasta .Jeżeli już nie s14 to konieczny jest przyzwoity dojazd do autostrady przez Zgierz.
podziękować należy Budzie i Glińskiemu!
Ani żadna rodzina radnego w tym miejscu nie mieszka, ani nikt po stronie miasta nie zrezygnował nigdy z tego dojazdu. Znajduje się on we wszystkich dokumentach planistycznych miasta.
Węzły na drogach ekspresowych buduje GDKiA i to ona nie podejmuje tematu, pomimo, że został on wpisany do kontraktu terytorialnego z UE na zeszły budżet unijny. Dziękuj ziom PiSowi, który tak zmasakrował S14, że w takim wariancie nie ma żadnego sensu i chyba tylko LDZ Zmotoryzowani mogą się nią zachwycać.
Zakład usług porządkowych - Domaszewicz Andrzej, Grażyna.
Jaspisowa 63, 91-360 Łódź
Wierzę, że to tylko niefortunny zbieg okoliczności.
Jeszcze można dywagować na temat połączenia Zielona-Narutowicza, na mapie widać wyraźnie że odcinek od Placu Hallera do Placu Dąbrowskiego też miał być dwupasmowy, ale to może akurat i lepiej że ten pomysł nie został zrealizowany.
Krążyła legenda, że kolanko na Włókniarzy ma być poprowadzone do kolanka na osiedlu 650-lecia w Zgierzu. Tam u zbiegu ulic Tuwima i Staffa też jest takie kolanko. No ale teraz tam tuż obok idzie S14, więc raczej nic z tego ;)
Tymczasem jest ich.... 6. Plus dokończana Trasa Górna i nie wiadomo z jakiego powodu umieszczona w tym zestawieniu zajezdnia przy Dąbrowskiego.
Dla dociekliwych wymieniam:
przedłużenie trasy tramwaju na Dąbrowskiego
Trasa Śląska
przedłużenie Puszkina
mosty nad Jasieniem
ulica Pomorska
łącznik do S14
Wtedy magistrat odpali protokół „przyjdzie PiS i was zje”, a łodzianom znów się pomylą wybory parlamentarne z samorządowymi.
#70procent
Przede wszystkim, jeżeli za marnotrawstwo nie ponosi się żadnej odpowiedzialności karnej.