Produkowany przez konsorcjum Airbus śmigłowiec H225M, wcześniej znany jako Caracal - Eurocopter EC725
ANTHONY.PECCHI I
2 z 29
Produkowany przez konsorcjum Airbus śmigłowiec H225M, wcześniej znany jako Caracal - Eurocopter EC725
BLAWICKI PIOTR
3 z 29
Produkowany przez konsorcjum Airbus śmigłowiec H225M, wcześniej znany jako Caracal - Eurocopter EC725
BARTOSZ KRUPA
4 z 29
Produkowany przez konsorcjum Airbus śmigłowiec H225M, wcześniej znany jako Caracal - Eurocopter EC725
ANTHONY.PECCHII
5 z 29
Francuski Caracal wszedł do służby w 2005 roku. Śmigłowiec może zabrać na pokład 28 osób. Jego zaletą jest potężna moc silników - zasięg przeszło 800 km i prędkość maksymalna 324 km/godz. Produkowany jest także m.in. jako śmigłowiec ratowniczy
ANTHONY.PECCHII
6 z 29
Produkowany przez konsorcjum Airbus śmigłowiec H225M, wcześniej znany jako Caracal - Eurocopter EC725
AIRBUS
7 z 29
Produkowany przez konsorcjum Airbus śmigłowiec H225M, wcześniej znany jako Caracal - Eurocopter EC725
PIOTR BŁAWICKI
8 z 29
Produkowany przez konsorcjum Airbus śmigłowiec H225M, wcześniej znany jako Caracal - Eurocopter EC725
DLACZEGO ARMIA FRANCUSKA MA ICH TYLO 14 A 12 LATA JAK SA TAKIE DOSKONALE NA CZYM LATAJA NIEMCY ANGLICY CZY WLOSI DLACZEGO POLSKA ARMIA MA BYC WOJSKOWYM SKANSENEM EUROPY F16 STARE CZOLGI 4 TRAGICZNA MARYNARKA WOJENNA I WIELE INNYCH
@zdak
nie ma ruskich śmigłowców - są albo poradzieckie, albo rosyjskie......ni, nie wygląda ja rosyjski lub poradziecki . MIL i Kamow mają swój niepowtarzalny styl.....
Mimo wszystko sądzę, że Augusta byłaby bardziej perspektywicznym wyborem. Caracal to jest finalny produkt wieloletniej ewolucji Pumy. A Augusta to zupełnie nowa konstrukcja.
I piszę to jako Łodzianin...
A rakiety było wybrać francuskie...
Gratuluję Gazecie Wyborczej wspaniałego PR-u dla złej decyzji naszego Rzadu w sprawie przetargu na śmigłowiec dla polskiej armii. Rozbudzacie nadzieje Łodzian a tak naprawdę Airbus nie podpisał żadnej umowy w WZL-1 w Łodzi. Zostało tylko POWIEDZIANE, że stworzą montownie w Łodzi. Produkcja części zamiennych będzie we Francji. Są dwa ośrodki w Mielcu i Świdniku i jeden z nich powinien otrzymać ten kontrakt. PZL w Mielcu podpisały UMOWĘ z WZL-1 Łódź, że zainwestują 200 mln dolarów jeśli zostanie wybrany Black Hawk.
Poprosimy informacje o:
1. Ile misji bojowych wykonano tym modelem helikoptera?
2. Ile tych modeli helikoptera zostało zestrzelonych?
3. Ile sztuk tego modelu helikoptera "służy" na wschodniej flance NATO?
4. Czy kiedykolwiek ten model helikoptera miał okazję "konfrontować się" w walce ze sprzętem rosyjskim?
5. Jakie są roczne koszty serwisowania jednego helikoptera tego modelu?
6. Ile kosztuje i trwa szkolenie pilotów i obsługi technicznej?
7. Kto będzie produkował i dostarczał części zamienne?
8. Kto będzie dostarczał uzbrojenie do tego modelu helikoptera?
@Michal Xinski
Ale dlaczego informacje tylko co do tego helikoptera? Odnośnie pozostałych znamy odpowiedzi? Szczególnie tego jeszcze nie wyprodukowanego? Bo że dużo wiemy o tym starym, nie spełniającym połowy wymagań przetargowych i rozważanym wyłącznie za względu na naciski polityczne, to wiemy całkiem sporo, tak dobrego jak i złego.
@Michal Xinski
Nikt nie będzie wysilał się na udzielanie odpowiedzi lobbyście z Podkarpacia, który od rana na wszystkich forach drze szaty jak to podkarpacie jest jedynym słusznym uprawnionym do pobierania benefitów z przetargów lotniczych. Panie lobbysto w Łodzi nie znajdzie Pan posłuchu swoimi mało istotnym8i pseudopytaniami, które z punktu widzenia wykonania kontraktu nie maja żadnego znaczenia. PAna pytania oznaczałyby że jedynym słusznym produktem na wieki wieków amen mogą być tylko te montowane na podkarpaciu.
@wojtek33
A co mnie obchodzi jakie inne helikoptery mają parametry bojowe, skoro wybrano ten. No chyba argumentem za, nie było przeszklenie kabiny, metalizowany lakier i schowki na szminkę i rękawiczki? Dla mnie helikopter może wyglądać jak penis z jajami byle był skuteczny.
@Michal Xinski
Zacznijmy od tego, że to nie jest śmigłowiec szturmowy. Nie służy on do zwalczania obcych śmigłowców, tylko do przewozu żołnierzy. Ewentualnie w wersji uzbrojonej do wspierania z powietrza walczących na ziemi, a więc do niszczenia siły żywej i pojazdów.
Nawiasem mówiąc, zarówno AW, jak i Black Hawk także służą do transportu, a nie do walk powietrznych.
@lodzermensz1
Oki ale to jest sprzęt na wojnę tak? Wróg nie będzie się pytał czy helikopter jest szturmowy czy transportowy, tak? Chyba że to są awionetki to ratowania kozic górskich.
@Michal Xinski
czytając twoje komentarze nabrałem pewności, że nie masz bladego pojęcia o śmigłowcach i współczesnej wojskowości."ile modeli zostało zestrzelonych ?" WTF ? "Czy kiedykolwiek ten model helikoptera miał okazję "konfrontować się" w walce ze sprzętem rosyjskim" ? - przecież to śmigłowiec transportowy a nie "konfrontacyjny" hehe- o pytaniach nr 5 do 8 nawet nie wspomnę bo - patrz pierwsze zdanie
@za3majsie
Dobrze że Ty masz pojęcie. W każdym razie jak Tobie podobnym będą kacapskie sołdaty robiły z dupy garaż, z miłą chęcią takie wojskowe matoły jak mnie podobni, będą się dobrze bawiły.
@Michal Xinski
1. 1235
2. 0,5
3. Wystarczająco
4. Nie miał, żaden rosyjski nie doleciał.
5. 1,20 zł
6. 3 zł i 2h
7. Producent części zamiennych
8. Każdy chętny
Ręce opadają.
@za3majsie
JA od razu nabrałem wiedzy, ze ten lobbysta podkarpacki nie ma zadnej wiedzy. To typ tzw. mąciciela kłamczucha, który wszystkie pytanka podsuwa z sugestią jak to ugodzono polski przemysł. Dla niego polskim przemysłem jest amerykańska firma na podkarpaciu. Dlatego też nie wchodzę z takimi w dyskusję.
@Michal Xinski
w tym wszystkim jest tylko jeden problem, że w ofercie był tylko jeden śmigłowiec wojskowy, nie mylić z bojowym. Bo to, że wybierzemy BH nawet uzbrojony oznacza, że kupimy S70 a nigdy to nie będzie śmigłowiec wojskowy jakim jest UH60. Na UH 60 nie ma zgody kongresu USA. Gdyby amerykanie chcieli sprzedać nam śmigłowiec wojskowy to by go zaoferowali i sprzedali, tak jak było z F16. Jak chcieli sprzedać nam samolot to nie dali szans nikomu i nawet o offsecie zapomnieliśmy
Wszystkie komentarze