Fot. Marcin Stępień / Agencja Wyborcza.pl
1 z 9
Otwarcie tuż tuż
W terminalu widać już ostatnie przygotowania do otwarcia. Przez megafony słychać zapowiedzi, monitory wyświetlają informacje o odlotach i przylotach. Meble na razie stoją pokryte foliami. Brakuje tylko systemu transportu bagaży. Firma, która je montuje opóźnia prace. - Od 15 lutego naliczamy kary pieniężne. Jeśli by oddali system w terminie, już teraz pasażerowie lataliby z terminalu. Jakby to zależało ode mnie, zakasałbym rękawy i pracował dzień i noc. Ale nie zależy - mówi Mariusz Jachimek.
Kiedy będzie otwarty terminal? Zaczyna się ?nerwówka?, bo do rozpoczęcia EURO 2012 i otwarcia sezonu lotów czarterowych zostało półtora miesiąca.
Fot. Marcin Stępień / Agencja Wyborcza.pl
2 z 9
Odprawa bagażowa
Nowy terminal na lotnisku robi wrażenie, zwłaszcza to pierwsze, zaraz po wejściu do hali głównej. Na wprost wejścia jest odprawa bagażowa (14 stanowisk check-in). Tutaj pasażerowie oddadzą swoje bagaże, przejdą kontrolę bezpieczeństwa i przejdą do hali odlotów.
Fot. Marcin Stępień / Agencja Wyborcza.pl
3 z 9
Wypożyczalnie samochodów
Po lewej stronie od wejścia na dużej przestrzeni będą wypożyczalnie samochodów, kantory, kioski. Jedną z wypożyczalni planuje założyć nowa linia lotnicza OLT Express, która od trzech tygodni obsługuje loty między dużymi miastami w Polsce. Z Łodzi OLT Express można polecieć do Gdańska i Wrocławia, a wkrótce także do Krakowa. W tym tygodniu przewoźnik zapowiedział otwarcie wypożyczalni. Firma kupiła 300 samochodów Mini i Renault Clio. Samochody Mini będą dostępne w cenie 60 zł za pierwszą dobę wypożyczenia, zaś Renault Clio w cenie 40 zł.
Fot. Marcin Stępień / Agencja Wyborcza.pl
4 z 9
Antresola
Na antresoli ulokowane zostaną stanowiska biur podróży, w których pasażerowie lotów czarterowych będą odbierać dokumenty. W tej części ustawione zostaną fotele, rośliny. Można będzie napić się kawy i poczekać na samolot przed odprawą np. z osobami odprowadzającymi. Tutaj będzie też kaplica lotniskowa.
5 z 9
Taras widokowy
Taras widokowy jest ogromny, chyba nawet większy niż hala odlotów. Ciągnie się przez całą długość terminala. Na samoloty można będzie patrzeć przez szybę, bo ze względów bezpieczeństwa tarasy muszą być przeszkolone.
6 z 9
Hala odlotów
Hala odlotów składa się z dwóch części: Schengen i non Schengen. Oddziela je część handlowa, gdzie znajdzie się kilka sklepów. Powierzchnia handlowa jest już wynajęta, ale sklepy nie są zatowarowane. Jeśli po odprawie chcielibyśmy coś zjeść, musimy wjechać ruchomymi schodami na wyższą kondygnację, gdzie znajdzie się restauracja z widokiem na las i sortownię odpadów. Ze strefy gate'ów czterema wyjściami dostaniemy się na płytę lotniska. To wyraźny mankament, bo np. we Wrocławiu jest 18 wyjść, a w Gdańsku 14.
Fot. Marcin Stępień / Agencja Wyborcza.pl
7 z 9
Hala przylotów
W wielkiej hali przylotów zamontowano już trzy ?karuzele? do transportu bagażu.
8 z 9
Wieża
W terminalu jest takie miejsce, do którego nie wejdzie nikt postronny: wieża na budynku (nie mylić z wieżą kontroli lotów, która jest gdzie indziej). To jedno z piękniejszych widokowo miejsc w Łodzi. Jak na dłoni widać płytę lotniska, pas startowy, terminal nr 2, ale także panoramę Łodzi. Tu będzie pracowała osoba koordynująca ruch na płycie. Mariusz Jachimek, wiceprezes lotniska żałuje, że nie zrobiono tu restauracji. Za wypicie kawy z takim widokiem, można by zapłacić naprawdę dużo.
Fot. Marcin Stępień / Agencja Wyborcza.pl
9 z 9
Jak dojechać?
Dojazd do terminala to akurat duży atut. Autobusy i taksówki będą mogły podjeżdżać pod sam budynek. Podobnie samochody prywatne, dla których zostanie wyznaczona strefa ?kiss and fly?. Można będzie kogoś podwieźć, wyjąć z bagażnika walizkę, pożegnać się i odjechać. Przekroczenie wyznaczonych w strefie 10 minut, będzie słono kosztować. Z parkingu godzinowego ulokowanego tuż przy lotnisku może będzie przejść wprost przed terminal.
Wszystkie komentarze