Fot. Tomasz StaA'czak / Agencja Wyborcza.pl
Specjalistyczne laboratorium
- Na budowie dworca wykorzystanych będzie około 750 tys. metrów sześciennych betonu - mówi Katarzyna Rumowska, rzecznik konsorcjum Torpol-Astaldi-PBDiM-Intercor. - Jest on jednym z najważniejszych elementów konstrukcji dworca.
Najpierw zaprojektowana została odpowiednia mieszanka, która musiała spełniać normy oraz wytyczne projektu budowlanego. Receptura określa rodzaj i ilość użytych kruszyw, cementu oraz domieszek. To jednak nie koniec. Aby beton posiadał odpowiednią jakość jest systematycznie sprawdzany. Badane są zarówno kruszywa, cement, a nawet woda.
Kontrolowany jest też gotowy beton. - W tym celu na placu budowy zostało zorganizowane specjalistyczne laboratorium ''CLD Stanisławów''. Posiada ono doświadczenie w obsłudze wielu dużych projektów, takich jak np. Metro w Warszawie czy autostrada A2 - tłumaczy Rumowska.
Wszystkie komentarze