Skąd wziąć deklaracje? Właściciele domów i segmentów mogą wydrukować deklarację z załącznikiem ze strony internetowej czystemiasto.uml.lodz.pl. lub ze strony uml.lodz.pl/odpady. W formie papierowej możemy wziąć ją z Centrum Obsługi Mieszkańców (dawne delegatury dzielnicowe) albo z furtek miejskich (w centrach handlowych M1 i E. Leclerc). Spółdzielnie mieszkaniowe załatwiają to ze swoimi członkami: dostarczają im druki, albo wypełniają same za mieszkańców (trzeba zapytać w swojej spółdzielni).
* W deklaracji wpisujemy, ile osób mieszka w gospodarstwie. Chodzi o osoby faktycznie mieszkające i produkujące śmieci, a nie na przykład tylko zameldowane, które - przypuśćmy - przebywają za granicą. Uwaga! Dzieci, nawet noworodki, liczą się jako osoby, które płaca normalną stawkę!
* Piszemy, czy zamierzamy segregować odpady, czy nie. To ważne, bo osoba, która segreguje zapłaci niższą stawkę (12,69 zł), a ta, która nie segreguje - wyższą (16,50 zł). Potem mnożymy stawkę przez liczbę osób zamieszkujących w lokalu (w deklaracji jest to ujęte poleceniem: ''Pozycja 46 jest sumą iloczynów pozycji 42 i 44 oraz pozycji 43 i 45'').
* Teraz końcówkę otrzymanej kwoty zaokrąglamy w górę lub w dół (jeśli końcówka jest większa niż 50 groszy - w górę, a jeśli poniżej 50 groszy - w dół). Jeśli w lokalu mieszka jedna osoba i zamierza segregować odpady zapłaci 12,69 zł (po zaokrągleniu 13 zł). A jeżeli w lokalu są dwie osoby segregujące to wyjdzie kwota 25,38 zł (po zaokrągleniu 25 zł).
* W załączniku do deklaracji właściciele domów muszą wpisać wielkość pojemnika na odpady, który wystawią przed swoją posesją. Ważna podpowiedź: w domach i segmentach mogą to być pojemniki 60 litrów, 80 litrów, 100 litrów, 120 litrów i 240 litrów. Takie wpisujemy do załącznika. Wybierając je pamiętajmy, że śmieci będą odbierane nie rzadziej niż raz na dwa tygodnie i musimy pomieścić nasze odpady w kuble.
* Nie zapomnijmy podpisać się pod deklaracją!
* Do umowy z załącznikiem właściciele domów dołączają jeszcze kopię dotychczasowej umowy na wywóz śmieci ze swoją dotychczasową firmą.
* Do 15 maja deklarację wysyłamy pocztą lub zanosimy do Urzędu Miasta Łodzi, albo Centrum Obsługi Mieszkańców (adresy poniżej). I to wszystko. Uwaga! Jeśli źle wypełnimy deklarację, zostaniemy wezwaniu do urzędu w celu jej poprawienia lub uzupełnienia.
Wszystkie komentarze