Fot. Małgorzata Kujawka / Agencja Wyborcza.pl
Pierwsze buspasy w Łodzi
Miesiąc temu rozpoczęło się malowanie pierwszych w Łodzi buspasów. To nowość na łódzkich drogach. Do tej pory oddzielne pasy dla komunikacji miejskiej były wyznaczone jedynie na kilkudziesięciu metrach przed kilkoma skrzyżowaniami.
Pilotażowe buspasy powstały na ciągu ulic: Śmigłego-Rydza, Kopcińskiego i Palki. Po stronie wschodniej zostały wytyczone od ulicy Zbiorczej do Smutnej, po zachodniej - od Wojska Polskiego do Piłsudskiego (z przerwą od ulicy Telefonicznej do odcinka między rondem Solidarności a ulicą Jaracza).
Z buspasów mogą korzystać pojazdy komunikacji miejskiej, autobusy PKS, taksówki oraz rowerzyści, ale tylko tam, gdzie nie ma wytyczonych oddzielnych dróg rowerowych. Wydzielenie jednego pasa dla autobusów spowodowało spore kontrowersje. Pasażerowie MPK chwalili pomysł, a kierowcy narzekali, że tworzą się gigantyczne korki.
Spróbujmy podsumować, co buspasy zmieniły na tej trasie i jakie pojawiły się problemy.
Wszystkie komentarze