Fot. Tomasz StaÄczak / Agencja Wyborcza.pl
Trasa Górna - 425 milionów złotych
Trasa będzie miała niewiele ponad cztery kilometry długości, które odciążą zakorkowane ulice Pabianicką, Paderewskiego i Rzgowską. Ich zadaniem będzie przede wszystkim wyprowadzenie ruchu tranzytowego z południowej części miasta.
Droga będzie przedłużeniem al. Jana Pawła II. Po wybudowaniu stanie się elementem krajowej ''jedynki'', która do czasu powstania autostrady A1 jest trasą tranzytową łączącą północ z południem kraju.
W ramach inwestycji zbudowane zostaną jezdnie o łącznej powierzchni ok. 174 tys. m kw, z czego 136 tys. m kw. stanowić będą trasy główne. Kierowcy do dyspozycji dostaną dwie jezdnie z dwoma pasami ruchu w każdym kierunku. Przed skrzyżowaniami powstaną dodatkowe zjazdy dla skręcających. Budowa całej trasy ma się zakończyć w maju 2014 r. Koszt przedsięwzięcia to ponad 425 mln zł, z czego 50 proc. tej kwoty to dotacja z Unii Europejskiej.
Droga pierwotnie była planowana jako dojazd do autostrady. Nie wiadomo jednak, czy kiedykolwiek to nastąpi. Urzędnicy tak ją zaplanowali, że częściowo przechodzi ona przez gminę Brójce, która może mieć duże problemy ze znalezieniem pieniędzy na realizację swojego fragmentu - nawet jeśli otrzyma dotację z Unii Europejskiej.
Wszystkie komentarze