K. - No Longer Trust These Eyes Of Mine
Agnieszka Obszańska: K. zaprasza nas w podróż niepokojącą, podszytą mrokiem i ekscytującą zarazem, pełną dronów i industrialnych pomruków. Wciąga w swój hipnotyzujący świat i nie wypuszcza do ostatniego dźwięku. Narracyjność to bardzo mocna strona tej płyty. Powracające motywy, delikatne tąpnięcia, szumy - bogactwo tej całej dźwiękosfery permanentnie przykuwa do głośników. K. przez 74 minuty prowadzi mnie, jak dziecko. Dajcie się zaprosić!
Filip Kalinowski: Najnowszy, trzeci album artysty ukrywającego się pod aliasem K. stanowi kolejny rozdział ciemnej, miejskiej opowieści, którą snuje on za pomocą burdonowych plam, metalicznych tonów i wyłaniających się z szumu skrawków melodii. O ile jednak w dwóch pierwszych częściach, rodzący się w trakcie słuchania niepokój czy też lęk przypisać można było obecności szatana, to na poprzedniej "Lord Said Go To The Devil", a słuchacz został sam ze swoimi obawami; przeczuciami, które dalekie są od optymizmu, a jednocześnie kuszą, wabią i nęcą.
Robert Sankowski: Niby nic tu się nie dzieje, w parominutowych sekwencjach przetaczają się kolejne zestawy szumów, pogłosów, brzmieniowych refleksów. Składają obietnicę jakiejś nieokreślonej kulminacji, do której jednak nigdy nie dochodzi - tak jak kolejny numer wyłania się z amorficznej dźwiękowej mgiełki, tak samo rozpływa się w bezkształtnym półmroku. Ale te rozmyte elektroniczne drony, te melancholijne pojękiwania postrockowych gitar, przyczajone gdzieś pod powierzchnią delikatnie wplecione w tę nieomal jednolitą strukturę rytmy to tylko pozornie nieangażujący ambient. Gdzieś pod spodem skrywa się więcej napięcia i emocji, niż się początkowo wydaje.
Małgorzata Halber: To rzadki przykład albumu, który można na początku zlekceważyć, a który z każdym kolejnym przesłuchaniem nie pozwala się od siebie uwolnić. Na pierwszy rzut ucha elektroakustyczna, dronowa epopeja, ujawnia z każdym kolejnym odsłuchem starannie dobrane dźwiękowe warstwy. Warstwy szumu, minimalistycznych zabiegów kompozycyjnych, sakramentalnej ornamentyki. Rzadko się zdarza, żeby album na pozór tak skromny okazał się tak bogaty.
Bartek Chaciński: Pełna uroku i lekkości, a jednocześnie niebanalna w nastroju, wieloplanowa muzyka łódzkiego producenta, jeszcze bardziej udana niż na poprzednim albumie. Jedna z najlepszych polskich płyt roku w ogóle, a z całą pewnością najlepsza w dziedzinie muzyki ambient.
Aby zagłosować na "No longer trust these eyes of mine" wyślij SMS o treści PLYTA.05 pod numer 71466. (cena SMS-a 1 zł + VAt - 1,23zł brutto) Organizatorem plebiscytu jest Agora S.A. Uczestnik w SMS-ie zwrotnym otrzyma kod do jednomiesięcznej prenumeraty pakietu wyborcza.pl
Wszystkie komentarze