Więcej
    Komentarze
    jestem w głębokim szoku, że jeszcze żaden łódzki maruda nie skrytykował nowego dworca na Widzewie, że dach nie taki albo kolor kostki no i te tunele...fuj. Wszak wczesniej było tak pięknie z tą uroczą kładką:)
    @gangsta A to b. prosze - jak na 250 mln zlotych falista blacha na dachu wiaty wyglada tandetnie, wyglada na to, ze przejscie podziemne bedzie tak siermiezne jak to w Koluszkach, kostka - jak kostka - standard lichoty a la PKP. Na Widzewie jest ladny budynek dworca - wiata i przejscie podziemne - kiepsko. Lodz, niby pretensje do nowoczesnego miasta sztuki - a stacja Lodz Widzew niezbyt powala. Jak juz sie cos robi niemal od zera to mozna pomyslec, dobrze i estetycznie zaprojektowac itd., ale co tam - ze nowe to juz fajne tak;). No wlasnie nie;). W małym belgijskim Leuven maja takie zadaszenie.
    już oceniałe(a)ś
    16
    14
    @ulther "jak na 250 mln zlotych falista blacha na dachu wiaty wyglada tandetnie" Napisałeś jakby ten dach pochłonął jakieś 200 baniek z tej kwoty. Dach ma nie być ładny ale przede wszystkim szczelny. W obecnej opcji na pewno ewentualna wymiana będzie przynajmniej tania. Pamiętasz jak wyglądała stacja przed? Naprawdę nie warto było? Albo inaczej... co byś chciał za te 250 baniek? Marmury, kość słoniowa, pozłacane klamki? Wymieniono cały układ torowy, zamiast dwóch - trzy perony o maksymalnej w PL długości 400m, wcześniej pociąg toczył się 60 km/h przez stację teraz przelot bez zatrzymania możliwy na 100 km/h a co za tym idzie też wyhamowanie z vmax w peronach a nie zwalnianie do 60km/h - 2 km przed stacją i powolny dojazd. To w skrócie. Dla mnie najważniejsze, że jest zadaszenie i "pachnie" nowością. Poza tym większa przepustowość.
    już oceniałe(a)ś
    13
    8
    @anchois_45 A czy ja napisalem, ze tych 200 mln poszlo na wiate? Nie. Ale jezeli juz robi sie generalna przebudowe dworca to oprocz ukladu torowo-trakcyjnego mozna bylo zadbac o estetyka. Ta wiata niby nowoczesna bo ma nieco inny ksztalt niz milion PKP-owskich wiat? Ok, ale wiata kryta falista blacha jest po prostu go..niana. Z pewnoscia zachwytow wzbudzac nie bedzie - podobnie jak i przejscie podziemne - fajnie, ze bedzie - lepsze niz kladka - ale mozna bylo zadbac zeby dworzec byl atrakcyjny, zeby byl wizytowka - bo chyba kolejna szansa na kapitalny remont nie trafi sie w ciagu najblizszych kilkunastu-kllkudziesieci lat. Dla mnie wazna jest tez estetyka - bo to ona sprawia, ze po przyjezdzie do jakiegos miejsca tworzy sie pozytywne skojarzenie - a tych z Lodzia wiele nie ma (ciagle). To co teraz nowe, za dwa, cztery lata bedzie juz pokryte PKP-owskim brudem i rdza - i juz tak nie bedzie pachanialo nowoscia...
    już oceniałe(a)ś
    8
    2
    @gangsta To ja pomarudzę. 250 mln na stację wsiąść / wysiąść (czyli taki większy i wygodniejszy przystanek tramwajowy). Kosztuje tyle co budowa ok. 700 domów jednorodzinnych w stanie developerskim. Łódź - 700 tys miasto funduje sobie (PKP w tym mieście) 3 dworce typu dworzec główny. To jak budowa 2 stadionów w Łodzi. Marnotrawstwo pieniędzy przez instytucje publiczne zawsze pozostaje marnotrawstwem. Wcześniej czy później będziemy za to płacili.
    już oceniałe(a)ś
    6
    10
    @anchois_45 Ale jak to? Święta przepustowość?!?!
    już oceniałe(a)ś
    1
    0
    @gangsta A ja nie jestem w ogóle zdziwiony, że znalazł się taki ktoś jak ty, który narzeka na narzekanie, nawet jeżeli tego narzekania nie ma. Brawo, wspiąłeś się na wyżyny indukowanego malkontenctwa.
    już oceniałe(a)ś
    5
    2
    @gangsta A jak bardzo chcesz to mogę skrytykować - wiata miała być dwa razy dłuższa, ale zbudowano ostatecznie dwa razy krótszą i to w ramach tych samych pieniędzy. Zadowolony?
    już oceniałe(a)ś
    5
    1
    czy przejście podziemnie będzie przebite do ul. Lawinowej, tak aby można było dostać się do dworca od strony Stoków bez konieczności objeżdżania?
    @marian_7 oby!!!!! mieszkam na Stokach i to by zdecydowanie ułatwiło zycie ludziom po tej stronie miasta
    już oceniałe(a)ś
    12
    0
    @marian_7 Oczywiście, że nie, i było to wiadome od początku. Przejście musiałoby być bardzo długie prowadzące pod zakładem remontowym i kończące się nie wiadomo gdzie, bo przecież żadna, nawet najprostsza infrastruktura tam nie powstanie. Stoki odcina się od miasta. To chyba ma być skansen. Nie dość, że nie buduje się jakiegokolwiek nowego przejazdu przez tory, to jeszcze Widzewską się zamyka. Powstanie prawie 6 km odcinek torów, przez który nie ma nawet pieszej kładki. Ale cieszmy się z nowej blachy na Widzewie.
    już oceniałe(a)ś
    17
    0
    Nadal nie można przejść w miarę normalnie ul. Henrykowską przez tory kolejowe ani inwalidzie o kulach czy matce z dzieckiem na wózku albo przeprowadzić rower. Było przejście przez tory dla pieszych, ale je zlikwidowano przed dwoma laty. ZDiT podlega pod U.M.Łodzi i powinien odpowiadać za ulice i ich remonty, za tory i ich remonty odpowiada PKP i nie mogą ustalić między sobą zakresu odpowiedzialności i terminów, a tu jeszcze pstt! soczewka... Korzystamy z tego traktu zwanego Henrykowską, który ulicą ciężko nazwać i doświadczamy olbrzymich kłopotów z przemieszczaniem się między Stokami a Rokicińską-Piłsudskiego (też remontowanymi). Jak do tego dołoży się częstotliwość co godzina autobusową linii 54, 54A i 58, zamknięcie Niciarnianej, to mamy łódzki drogowo-remontowy horror p. prezydent Zdanowska!!!
    już oceniałe(a)ś
    8
    1
    Od początku uważam, że dworzec Ł-Widzew powinien być ostatnia stacją. Pociągi do centrum nie powinny być wpuszczane. Tyle dziesięcioleci linie kolejowe zabijały to miasto, że dziwią mnie ciągoty żeby budować dworce w centrum.
    już oceniałe(a)ś
    5
    32