Kłopotliwa soczewka
Budowa dworca Łódź Fabryczna to jednak nie jedyna inwestycja niezbędna do tego, aby pociągi mogły ponownie wjechać do centrum miasta. Do podziemnego dworca pociągi muszą jeszcze jakoś dojechać. Na trasie tunelu pojawiły się jednak przeszkody. Początkowo zakładano, że na ul. Niciarnianej tory będą już na tyle zagłębione, że samochody przejadą nad nimi na wysokości obecnej jezdni. Na takie prace zawarto też kontrakt. Podczas badań gruntu okazało się jednak, że pod Niciarnianą jest soczewka, która uniemożliwia realizację tych planów.
Zaczęto szukać nowego rozwiązania. Jednym z pomysłów była budowa wysokiego na siedem metrów wiaduktu dla samochodów. Sprzeciwiali się temu okoliczni mieszkańcy, którzy bali się, że auta będą jeździły na wysokości ich okien. Pojawiło się jeszcze jedno wyjście - budowa tunelu dla samochodów pod torowiskiem wzdłuż ul. Niciarnianej. Według ekspertów nie naruszy ona soczewki w tak dużym stopniu jak budowa zagłębionych torów.
Ostateczne rozwiązanie wybrali mieszkańcy w konsultacjach społecznych. Zdecydowana większość opowiedziała się za tunelem. To całe zamieszanie znacznie jednak opóźniło prace. W lutym 2014 roku PKP podaje nowy termin zakończenia inwestycji - wrzesień 2015 r.
Wszystkie komentarze