Więcej
    Komentarze
    Pragnę zauważyć, że większość tras tramwajowych szumnie nazywanych "nowymi" już kiedyś funkcjonowała; więc pytanie po co je było likwidować? Czerwona jest ostatnią z tych zlikwidowanych tras jej resztki jeszcze widzimy oczywiście jest potrzebna, Pozostałe: czyli Rzgowska - Broniewskiego Kilińskiego funkcjonowała do początku lat 90-tych, pamiętam jak się jeździło tam 1 z Popiołów; Tory pod CKD też można uznać ka nawiązanie do istniejącej tam niegdyś krańcówki, zlikwidowanej wraz z uruchomieniem zajezdni na Telefonicznej. (Nowotki/Przemyska). Oczywiście są te linie jak i pozostałe potrzebne, gdyż kiedyś ktoś bezrozumnie zdecydował o ich bezsensownej likwidacji.
    już oceniałe(a)ś
    62
    1
    Przydałoby się torowisko na Inflackiej, połączenie Strykowskiej z rondem Powstańców 1863. Miejsce jest (zamiast trawnika można zrobić zielone torowisko), odległość też nie jakaś powalająca a zaoszczędzi się na infrastrukturze (podłaczenie do już istniejącej pętli na Wycieczkowej) i usprawni niestety kiepską komunikację ze śródmieściem bo 57 to kompletna porażka...
    @muszjacek Forumowicza muszjacek i wszystkich tych którzy dali plusa jego wypowiedzi, serdecznie zapraszam na ulicę Inflancką celem wskazania miejsca gdzie tory tramwajowe miałyby powstać. Podpowiadam, że po słynnym remoncie ulicy Inflanckiej pomiędzy jezdniami pozostał pas ziemi o szerokości mniej więcej 1 metra a miejscami to pewnie i mniej.
    już oceniałe(a)ś
    4
    4
    @muszjacek Bez sensu. Po pierwsze to tam nie ma miejsca na torowisko a po drugie po co rozkopywać coś co dopiero było oddane.
    już oceniałe(a)ś
    1
    0
    Zamknięcie ulic bez zaoferowania niczego w zamian.Wspaniały patent na paraliż w mieście. Tak trzymać!
    @cocky_bastard "Czymś w zamian" jest sprawnie jeżdżący tramwaj zdolny przewieźć o wiele więcej pasażerów niż samochody stojące na Zielonej w korkach. Bardzo często stojące zresztą niepotrzebnie, bo na Próchnika i 6 Sierpnia ruch przeważnie odbywa się płynnie.
    już oceniałe(a)ś
    18
    13
    @karakon88 Ciekawe co mają zrobić ludzie niemieszkający w centrum miasta. Nie każdy ma przystanek pod nosem i możliwość sensownego dojazdu do pracy z miejsca zamieszkania. Pomijając już fakt, że nie każdy musi mieć ochotę i możliwość zrezygnowania z samochodu- dla niektórych jest on w pracy niezbędny, a wręcz jest narzędziem pracy. Nie można dla jednej grupy udupiać całej reszty.
    już oceniałe(a)ś
    5
    5
    @cocky_bastard "Nie można dla jednej grupy udupiać całej reszty." Otóż to. Nie może być tak, że kilkadziesiąt samochodów paraliżuje ruch tramwajów wiozących setki pasażerów.
    już oceniałe(a)ś
    7
    6
    Buspas na tak krótkim odcinku ul. Broniewskiego od ul. Kilińskiego do ul. Rydza Śmigłego (czyli zwężenie z 3 pasów na 2 na drodze krajowej) spowoduje wieczny korek na tym odcinku! (tak jak na ul. Kopcińskiego) To odległość 600 metrów na której autobus zatrzymuje się na 2 przystankach! Poza tym tu autobusy nigdy nie stoją w korku. Takie robienie bus pasa na siłę bo to takie nowoczesne!
    już oceniałe(a)ś
    52
    15
    odcinek na al. Mickiewicza przy skrzyżowaniu z Kopernika? to Mickiewicza krzyżuje się z Kopernika? w którym mieście?
    @Lech Margiel He he he, aż sprawdziłem z ciekawości - na szybko to Olsztyn albo Wrocław ;)
    już oceniałe(a)ś
    10
    0
    Ktoś usilnie pracuje nad tym, żeby samochodem było trudniej. Starannie przeanalizowano, gdzie ruch aut jest względnie sprawny/wygodny i trzeba go utrudnić. Może jeszcze się nie poddawajcie. Czy osiąganie satysfakcjonującej ilości pasażerów MPK możliwe jest tylko przez zakazywanie ruchu osobówek?? Jak to możliwe, że wydajna przecież komunikacja miejsca potrzebuje praktycznie wszystkich tras za zmianę pozamykaniach dla ruchu albo z dodatkowym bus pasem?
    @geckoon Bez żartów. Na Zielonej ruch aut jest sprawny??? Osiąganie satysfakcjonującej ilości pasażerów możliwe jest tylko wtedy, kiedy tramwaje jadą a nie stoją. Żeby to było możliwe tramwaj nie może być narażony na utykanie w korkach za samochodami. Oczywiście pozostaje pytanie co w danym miejscu można zrobić - czasem wydzielić torowisko, czasem ograniczyć przejazdy przez skrzyżowania, czasem ograniczyć ruch do wjazdów docelowych.
    już oceniałe(a)ś
    13
    15
    @geckoon Z przykrością stwierdzam, że w wyborach lokalnych chyba też wygra PiS. Ludzie nie wytrzymają kolejnego "wyzwolenia" od "dyktatu" samochodów przez zablokowanie całego centrum. Bo bez TK żyć się da, a bez przejezdnych ulic nie.
    już oceniałe(a)ś
    4
    3
    Zamknięcie dla samochodów Pomorskiej od Matejki do Ronda - większej głupoty nie można wymyślić. To z jednej strony odcięcie sensownego dojazdu do Akademików i obiektów uniwersyteckich, a z drugiej zapchanie ruchem Matejki i ograniczających ją Telefonicznej i Narutowicza.
    @hanurabi Tam wystarczy przesunąć krawężnik i wydzielić torowisko. I ztcw o to właśnie chodzi.
    już oceniałe(a)ś
    9
    4
    @hanurabi Tam na Pomorskiej miało być na całej długości budowane torowisko wydzielone po południowej stronie ale niestety żydowska firma która zaklepała sobie ta przebudowę chciała mieć największy kosztorys inwestycji stąd drożej ale węziej, brawo Kropa, Krysztoforska i kilkoro znanych osobistości. Należy powrócić do pierwotnej koncepcji i wyjąć torowisko z ul Pomorskiej na południową stronę, koszt będzie niewielki ono w jezdni nie jest zabetonowane tylko zasypane drobnoziarnistym kruszywem i zaasfaltowane, jest na podkładach, jezdnię łatwo będzie można uzupełnić. Torowisko z boku to podstawa przejezdności Pomorskiej.
    już oceniałe(a)ś
    13
    4
    1. Kto wybierał ekspertów? Jaka była metodologia doboru? 2. Jak będą wyglądać te konsultacje?
    @styks_1 2. Jak będą wyglądać te konsultacje? --- Obawiam się, że niestety tak jak zwykle.
    już oceniałe(a)ś
    10
    0