Kilińskiego
Przebudowa ulicy Kilińskiego rozpoczęła się w lipcu ubiegłego roku. Prace rozpoczęły się jednocześnie na dwóch odcinkach: od Traugutta do Tuwima i od Tuwima do Piłsudskiego. Pierwszy z nich powstaje w ramach dworca Łódź Fabryczna, a drugi realizowany jest przez Zarząd Dróg i Transportu.
Zgodnie z pierwotnymi planami tzw. miejska cześć inwestycji miała zakończyć się do 30 września. Termin ten nie został jednak dotrzymany. - Po zerwaniu nawierzchni okazało się, że w ziemi jest infrastruktura techniczna, która nie była zaznaczona na naszych mapach lub przebiega zupełnie inaczej niż w dokumentach - tłumaczył we wrześniu Piotr Grabowski, rzecznik Zarządu Dróg i Transportu.
Nowy harmonogram zakładał zakończenie prac do 15 listopada. Terminu tego również nie udało się dotrzymać. Drogowcy nie chcą podawać już kolejnych dat zakończenia inwestycji. - Zależy nam, aby zostało to wykonane jak najszybciej - zapewniają jedynie urzędnicy.
Przypomnijmy. Ulica Kilińskiego ma powstać niemal od nowa. Będzie nowa jezdnia i torowisko, a po obu stronach ulicy chodniki. Główna, środkowa część chodnika będzie z płyt betonowych, a opaski wykonane zostaną z kostki granitowej. Wzdłuż drogi zaplanowano także kilka zieleńców. Pojawią się one m.in. na południowo-wschodnich narożnikach skrzyżowań z Tuwima i Nawrot. Będą tam też ławki i drzewa. Droga ta ma służyć głównie komunikacji miejskiej.
Odcinek od Tuwima do Traugutta, wykonywany w ramach budowy dworca, powinien być gotowy w grudniu.
Wszystkie komentarze