Więcej
    Komentarze
    A Bydgoszcz? Ma jeden z najchętniej wypożyczanych systemów rowerowych w kraju. Przez wiele miesięcy nie można było wypożyczyć rowerów bo wszystkie 330 było w ruchu. Trzeba było dosłownie czekać aż ktoś podjedzie do stacji i odda rower by móc wypożyczyć. Jest tylko jedno, ale ... nie należy do Nextbike i dlatego nie została zawarta w tym artykule sponsorowanym. Tak ciężko przedzwonić dziennikarzom GW z Łodzi do Bydgoszczy? Czy dziennikarze GW jeszcze robią takie coś, jak "zgłębienie informacji" vel research?
    już oceniałe(a)ś
    11
    4
    Do marudzących o braku stacji w ich okolicy: Nowe stacje będą się pojawiały stopniowo wraz ze wzrostem zainteresowania tą formą transportu. To nie filozofia postawić 1000 stacji wszędzie wywalić na to grube miliony a potem jakby się okazało że rower miejski cieszy się małym zainteresowaniem to kto z was pierwszy by szczekał że wywalono pieniądze w błoto, hmm. Będzie zainteresowanie- będzie więcej stacji i rowerów. Amen
    @corvelinho W Opolu (6 razy mniejsze od Łodzi) mamy 160 rowerów na 16 stacjach (będą teraz dodatkowo typu cargo) i ilość ta wystarcza. Niekiedy w ładniejsze dni niektóre stacje są wypłukane z jednośladów - mam na myśli blokowiska. Jednak ponad 90% wypożyczeń mieści się w darmowym czasie 20 minut, co oznacza, że stacje siłą rzeczy muszą być blisko siebie, bo taki styl wypożyczeń jest preferowany i oczekiwany. Jestem w stanie sobie wyobrazić rower "podmiejski" - np Konstantynów-Łódź, ale to raczej w wersji elektrycznej a trasa musiałaby być bezpieczna, z dobrą nawierzchnią i płynnym ruchem, by móc wykorzystać szybkość elektrycznego.
    już oceniałe(a)ś
    0
    0
    Nie do końca to rozumiecie.. Stacje mają być ustawione w miejscach gdzie ich pobieranie i oddawanie będzie największe czyli np. na osiedlach oddalonych od centrum i w ścisłym centrum. Kto Wam pobierze rower na skrzyżowaniu dużych dróg gdzie najbliższe zabudowania czyli klienci roweru miejskiego musieliby do niego iść z domu dłużej niż nim jechać. Uwierzcie mi że umiejscowienie stacji np. we Wrocławiu który doskonale znam było dobrze pomyślane pomimo podobnych wątpliwości niektórych osób. Po za tym pamiętajcie że stacji będzie przybywało stopniowo wraz ze wzrostem zainteresowania rowerem miejskim..
    już oceniałe(a)ś
    7
    4
    W zestawieniach nie ma Bydgoszczy, bo tam operatorem nie jest Nextbike, tylko BikeU. Smutny artykuł sponsorowany...
    już oceniałe(a)ś
    2
    0
    Ciekawe że w zestawieniu nie ma Bydgoszczy , nie chcieliście popsuć innym dobrego rankingu.
    już oceniałe(a)ś
    5
    3
    Zastanawia mnie dlaczego nie ma zadnej stacji przy Zgierska - Wlokniarzy, gdzie powstaly dwie piekne trasy zarowno wzdluz Zgierskiej, jak i wzdluz Wlokniarzy.
    @zawszeprawdomowny W Warszawie jest identycznie. Najwięcej stacji powstało tam, gdzie jest najmniej tras rowerowych.
    już oceniałe(a)ś
    1
    1
    Czy są jakieś dane kto w innych miastach korzysta z tych rowerów?? W Krakowie to wiem że dużo turystów jeździ. W jakim celu mieszkańcy Łodzi mieliby korzystać z tych rowerów. Jak ktoś jeździ więcej to ma swój rower. Chyba że ktoś ma coś do załatwienia na Piotrkowskiej to zostawi samochód dalej i rzeczywiście rowerem dojedzie szybko i wygodnie. Ale innych zastosowań jakoś nie widzę. Macie jakieś pomysły??
    @gregus_pospolitus Odpowiedziałeś sobie sam na niemądre pytanie...
    już oceniałe(a)ś
    1
    2
    @gregus_pospolitus Rodzina ktora bedzie chciala sie wybrac na niedzielna przejazdzke ,ktos do znajomych ,rodziny moze potrzebować ja widze mnóstwo sytuacji i zastosowań dla tego rodzaju inicjatywy .
    już oceniałe(a)ś
    2
    0
    Gratulacje dla projektujących miejsca stacji. Centrum, północ i południe a na wschód od Piłsudskiego-Śmigłego i na zachód od Mickiewicza-Włókniarzy pusto. Tam rozumiem nikt już nie mieszka? Nie można było przerzedzić liczbę stacji w centrum i dorzucić coś na wschodzie i zachodzie?
    @kertoip07 Jak wam budowali rów mariański tak jak by w Łodzi były tylko Widzew i Retkinia to jakoś Ci to nie przeszkadzało?
    już oceniałe(a)ś
    2
    5