Pociągi
Jednym z bardzo mocnych argumentów naszej aplikacji jest to, że tuż obok terenów wystawienniczych jest wielki węzeł przesiadkowy, czyli dworzec Łódź Fabryczna. Jednak nie uzyska on swojej pełnej funkcjonalności, jeśli nie zostanie przekopany tunel do dworca Kaliskiego. W dokumentach aplikacyjnych podkreślamy atuty lokalizacji Expo. Autorzy zakładają również, że tunel do 2022 roku będzie wybudowany.
W tym przypadku, podobnie jak z S14, trudno powiedzieć, żebyśmy mieli tunel dzięki Expo. To zbyt daleko idący wniosek. Ale też faktem jest, że jeśli tunelu miałoby nie być, rządowi trudno byłoby się z tego wytłumaczyć.
Tak ogromnych potoków pasażerskich nie da się przetransportować w żaden inny sposób, jak tylko koleją. Dlatego wśród pieniędzy, jakie są przeznaczone na infrastrukturę są też środki na zakup pociągów. Na nowe maszyny zapewne będzie mogła liczyć Łódzka Kolej Aglomeracyjna, która będzie musiała na siebie wziąć ciężar przywiezienia ludzi z regionu. Na pewno nowe składy pojawią się także na trasie Łódź - Warszawa. Nikt nawet nie marzy o tym, by miasto do tego czasu miało bazę hotelową gotową przyjąć taką liczbę turystów. Ale stolica nie będzie miała z tym problemów. Kłopot jedynie będzie polegał na tym, jak ich stamtąd przywieźć.
Wszystkie komentarze