Więcej
    Komentarze
    Droga redakcjo, a co z terenem po hotelu Centrum? Działka jest nieogrodzona i delikatnie mówiąc straszy. Temat tej inwestycji coś owiany jest milczeniem , przecież leży na przeciwko nowego dworca (chluby miasta)
    już oceniałe(a)ś
    13
    10
    Fajne to FCB. Gdyby przejazd między Łodzią a Warszawą skrócić do 0,5 h to Łódź niesamowicie by się rozwinęła. Chociaż przy ~ 1 h też wiele firm i mieszkańców przeniesie się do Łodzi.
    już oceniałe(a)ś
    0
    0
    A tak z ciekawości, skoro już jesteśmy przy NCŁ (co za durna nazwa) - pomiędzy budynkiem Textilimpexu a dawnym Miastoprojektem jest ogrodzona działka na której stały zakłady chemiczne Chemia-Łódź. Firma spłonęła ok roku 1990, a więc działka (na której obecnie rozwija się ciekawa flora i fauna) od 25 lat stoi pusta. I tu pytanie - co dalej z tym terenem ?
    już oceniałe(a)ś
    1
    1
    Nowe centrum Łodzi jest okropnie brzydkie! Betonowo-stalowo-szklana pustynia.
    @benji nie wiem jak rozmawiać z takimi ludźmi. człowieku to ma być centrum miasta, co byś tam chciał? przedłużenie parku moniuszki czy co?
    już oceniałe(a)ś
    9
    17
    Łódż,moje rodzinne miasto w którym nie mieszkam już od lat 26,nie jest i nigdy już nie będzie tym miastem które znałem.Oględnie rzecz reasumując,,,,to miasto umiera.Przynajmniej raz do roku je odwiedzam i za każdym razem jest mi coraz bardziej smutno.Brak perspektyw dla jego rozwoju jest widoczny na każdym kroku i żadna z kolejnych władz nic w tym kierunku nie zrobiła.To miasto emerytów i meneli,a blichtr testaurowanej od dziesięcioleci ul.Piotrkowskiej to pic na wodę i fotomontaż.Zajrzyjcie w te podwórka odpicowanych od frontu kamienic.Psnuje tam totalne zniszczenie i jedno wielkie pobojowisko.A te okna w kamienicach w centrum pozabijane deskami?Znam centrum Łodzi jak niewielu mieszkańców ponieważ tam się urodziłem.Bardzo wiele podwórek,dachów i innych dziur po których włuczyliśmy się z kolesiami w latach 50-70.Ten klimat już nie istnieje.A co z ul.Kilińskiego i przyległymi/,,,,,,jedenwielki syf i zniszczenie.Według mnie lata Łodzi minęły bezpowrotnie i prędzej czy póżniej one zniknie z mapy.Wielki żal i szkoda ale Ziemia obiecana po latach stała się ugorem.Pozdrawiam Łodziaków
    @grzegorz49 U gościu chyba odleciałeś, czego się nałykałeś albo nawąchałeś? A może tobie się Łodzie pomyliły i o jakiejś wiosce o tej samej nazwie piszesz? Chacha, dobre, dobre, dawno nikt mnie tak nie rozbawił.
    już oceniałe(a)ś
    1
    0
    @grzegorz49 Jak dobrze, że już w Łodzi nie mieszkasz!
    już oceniałe(a)ś
    1
    0
    @grzegorz49 Najpierw narzekasz, że Łódź to "jeden wielki syf i zniszczenie", a potem tęsknisz za latami 50-70tymi, kiedy ten syf był jeszcze większy? Może pora żeby tak "dojrzały" człowiek w końcu nauczył się odgraniczać sentyment do czasów dzieciństwa od rzeczywistości?
    już oceniałe(a)ś
    0
    0
    Słuchajcie łodzianie, jeżeli NAPRAWDĘ chcecie stworzyć z Łodzi sypialnię dla Warszawy by zahamować odpływ kapitału intelektualnego w postaci młodych wykształconych ludzi, musicie zapewnić miastu czyli tym właśnie ludziom jak najlepszą komunikację kolejową ze stolicą. Przeczy temu nie sama budowa tunelu do stacji Łódź Kaliska bo ta inwestycja jest kluczowa dla osiągnięcia celu ale usytuowanie przystanków kolejowych w mieście. Te mają, MUSZĄ być ściśle powiązane z komunikacją tramwajową, którą łodzianin pracujący w Warszawie będzie jak najszybciej chciał dotrzeć i przesiąść się do pociągu. Na pewno nie zrobi tego pod Manufakturą. Na pewno zrobi to pod Centralem gdzie wybudowano Przesiadkowy Dworzec Tramwajowy. Po co ten dworzec??? W tym rejonie ponadto tworzy się łódzkie City, łódzki "Downtown", zaraz wystrzeli największy biurowiec w Łodzi wraz z hotelem Hilton. Stworzenie w tym miejscu komunikacyjnego węzła modalnego aż się prosi a budowa stacji kolejowej koło marketu Manufaktura (który zabił centrum Łodzi drenując je z klienteli) jest grzechem śmiertelnym. Będzie to niepowetowana i nie do odrobienia strata dla miasta i jej mieszkańców z dwóch najważniejszych powodów: czas dotarcia i komfort dotarcia do Warszawy łodzianina mieszkającego poza śródmieściem wydłuży się i pogorszy. Natomiast Manufaktura będzie jeszcze bardziej konkurencyjna dla sklepów i restauracji w mieście, w Manufakturze ostatecznie potoczy się życie miasta. W Manufakturze za kilka lat będzie Łódź bo reszta padnie. A jeżeli wzmocni się komunikacyjnie drugą stronę Piotrkowskiej czyli w rejonie Centrala to jakby wlało się świeżą krew choremu pacjentowi do krwioobiegu. Kto tego nie rozumie - wyrazy współczucia!
    @bogibos a ja myślałem, że Łódź powinna dążyć do tego, by ludzie pracowali w tym mieście, a nie w Warszawie. I to na to powinny być nakierowane działania miasta. Łódź powinna zabiegać, by rząd, który pozbawił nas Airbusa, dał w zamian co innego. Na razie bowiem ochoczo lokuje kolejne inwestycje na południu Polski, ewentualnie zachodzie, Łódź natomiast znowu pozostawiona jest sama sobie. Dlaczego w Łodzi nie powstają żadne zakłady produkcyjne z branży np. maszynowej, elektronicznej? Przydałoby się także zmieścić tutaj centrale chociaż 3-4 bardziej znanych firm, tak by wytworzył się jakiś bardziej rozbudowany lokalny rynek pracy z możliwością rotacji pracowników i wyższymi wynagrodzeniami. Na razie mamy albo usługi biurowe dla studentów i absolwentów albo AGD albo IT i to w zasadzie koniec.To nie tak powinno wyglądać. Nie mamy produkcji moto z prawdziwego zdarzenia, nie mamy produkcji maszyn i urządzeń, nie mamy produkcji kolejowo-tramwajowo-autobusowej, nie ma i nie będzie hut, kopalni czy stoczni, bo tych akurat być nie może. Trzeba więc ściągać to co u nas może zafunkcjonować, a z tym ostatnio jest krucho. Tym Łódź będzie silniejsza, im lokalnie, u siebie więcej będzie skupiać branż przemysłu czy rodzajów usług. A praca w Warszawie to powinna być ostateczność, ewentualnie jak ktoś lubi jeździć PKP to proszę bardzo.
    już oceniałe(a)ś
    1
    0
    @bogibos z pod "centrala" do manufaktury jest 10 minut tramwajem, więc nie przesadzajmy że taki wielki problem dojechać będzie
    już oceniałe(a)ś
    4
    3