Nowe Centrum Łodzi
Listę budów, które doprowadzono do końca, otwiera oczywiście Łódź Fabryczna. Nowy dworzec, jeden z największych podziemnych w Europie, kosztował około 1,8 mld zł. Pierwszy pociąg przyjechał z Widzewa 11 grudnia około 5.30. Przyjechało nim około tysiąca łodzian, którzy zarwali weekendową noc, by uczestniczyć w historycznym przejeździe. Wśród pasażerów obecna była także prezydent Hanna Zdanowska, a przez niedzielę na pachnącym nowością dworcu pojawiły się tysiące osób.
Niestety, na co dzień takich tłumów nie ma. Siatka połączeń imponująca nie jest, z podziemnego dworca autobusowego ruch wciąż jest niewielki, a przestrzeń obok nowej Fabrycznej daleka jest od przyjaznej. Tak czy inaczej po ponad pięciu latach robót i kilkukrotnym przekładaniu ostatecznego terminu ich zakończenia od 11 grudnia możemy wreszcie pisać o budowie w czasie przeszłym. Dworzec Łódź Fabryczna działa.
TOMASZ STAŃCZAK
11 miesięcy wcześniej otwarto za to najnowocześniejsze w tej części Europy planetarium, z ekranami o dwukrotnie wyższej rozdzielczości niż ta w warszawskim Centrum Nauki Kopernik. Multimedialne i interaktywne planetarium pozwala nie tylko spojrzeć na galaktyki, lecz także odtwarzać ciekawe filmy edukacyjne. Wewnątrz srebrzystej kuli organizowane są także inne wydarzenia, jak chociażby koncerty.
TOMASZ STAŃCZAK
Choć w Nowym Centrum Łodzi trwa także budowa kilku biurowców, to jednak żadna nie rozpoczęła się w minionym już roku. Nowa Fabryczna i Przystanek mBank (na zdjęciu poniżej) zaczęły być budowane w drugiej połowie 2015 r., a przy Bramie Miasta doczekaliśmy się jedynie pierwszych prac przygotowawczych.
TOMASZ STaŃCZAK
Wszystkie komentarze