Od ponad tygodnia zespół specjalistów dokonuje interwencji hiperbarycznej, aby możliwie najszybciej wznowić pracę TBM - zapewnia PKP S.A., inwestor budowy tunelu średnicowego w Łodzi.

Budowa tunelu kolejowego, który połączy dworzec Łódź Fabryczną ze stacjami Łódź Kaliską i Łódź Żabieniec to największa inwestycja drogowa realizowana w Łodzi na przestrzeni ostatnich dwudziestu lat. I największa inwestycja kolejowa w Polsce.

Na trasie tunelu średnicowego powstaną trzy przystanki podziemne: Łódź Śródmieście, Łódź Polesie i Łódź Koziny. Tunel drążony jest przez dwie tarcze TBM - mniejszą Faustynę i większą Katarzynę, która po dziewięciu miesiącach przerwy niedawno wznowiła pracę. Na krótko, bo 4 lipca tarcza, niestety, przestała wiercić.

Twoja przeglądarka nie ma włączonej obsługi JavaScript

Wypróbuj prenumeratę cyfrową Wyborczej

Pełne korzystanie z serwisu wymaga włączonego w Twojej przeglądarce JavaScript oraz innych technologii służących do mierzenia liczby przeczytanych artykułów.
Możesz włączyć akceptację skryptów w ustawieniach Twojej przeglądarki.
Sprawdź regulamin i politykę prywatności.

Aleksandra Sobczak poleca
Czytaj teraz
Więcej
    Komentarze
    Dziwne.

    Z jednej strony zakaz wstępu całkowity, z drugiej - jeszcze katarzyna nie drąży pod budynkami.

    Z trzeciej - stoi na stacji 18 miesięcy, nie 9, z czwartej - napotkała przeszkodę jakieś 3 czy 5 DNI po wznowieniu prac.

    To jest komunikacyjna katastrofa
    @grafzero
    Nic nie robią, to inwestycja PKP, prace wstrzymuje Warszawka.
    już oceniałe(a)ś
    0
    0
    Jak widać czy to inwestycja rządowa czy samorządowa, PISowska czy POwska - to praktycznie zawsze mamy jeden wielki informacyjny syf pokazujący kompletny brak nadzoru.
    już oceniałe(a)ś
    2
    2
    Według artykułów sprzed roku na trasie tego tunelu znajduje się około DWUSTU obiektów budowlanych . Będzie się działo , niestety . I zaklęcia klakierów i lizusów UMŁ na tym forum niczego nie zmienią . Ponieważ , jak widać , UMŁ załatwia sprawy przymusowo wykwaterowywanych po taniości i powierzchownie , doradzam wszystkim tak czy inaczej poszkodowanym dokumentowanie ponoszonych strat i niedogodności oraz poszukanie kancelarii adwokackich , które magistratu się nie boją ...
    @BardzoSiwa
    Po raz kolejny wyzywasz tu od lizusów i urzędasów innych komentujących. Po pierwsze to nie UMŁ załatwia wykwaterowanie mieszkańców, tylko wykonawca tunelu. Po drugie, nie jest inwestycja samorządowa tylko rządowa, konkretnie PKP. Więc z czym ty masz problem?
    już oceniałe(a)ś
    10
    3
    @JizusChristSuperstar
    Kłamiesz , Samorząd czyli UMŁ czyli Zarząd Lokali Miejskich ma do praktyki bardzo dużo , bo jest właścicielem większości tych lokali ...Więc z czym masz problem ? Kłamiesz dodatkowo , bo nigdy w swoich teksta ch nie użyłem słowa " urzędas ".
    już oceniałe(a)ś
    3
    4
    @BardzoSiwa
    Ale uml NIE JEST strona w tej inwestycji.
    O co ci chodzi?
    już oceniałe(a)ś
    7
    2
    @grafzero
    Do budowy Dworca Fabrycznego UMŁ dołożył TRZYSTA MILIONÓW , i o tym milczy ( GW-Ł też ) , ten tunel jest nierozłączny z DF przez powiązanie dopłaty unijnej ... Rozumiem , że według Ciebie UMŁ nie ma wobec wynajmujących od niego żadnych zobowiązań ...
    już oceniałe(a)ś
    2
    3
    @BardzoSiwa
    Ma, ale niekoniecznie ma jakikolwiek prawna dźwignie aby wpływać na warunki relokacji mieszkańców.
    już oceniałe(a)ś
    0
    1
    @BardzoSiwa
    A ja słyszałem, że pińset milionów. Bredzisz jak potłuczony..
    już oceniałe(a)ś
    1
    1