Ważny etap na budowie tunelu średnicowego w Łodzi za nami. Tarcza Faustyna wykonała swoją pracę. A co z Katarzyną?

Zakończeniu czwartego i zarazem ostatniego tunelu z przystanku Łódź Koziny przyglądało się prawie sto osób - miejskich urzędników, przedstawicieli wykonawcy inwestycji, czyli Przedsiębiorstwa Budowy Dróg i Mostów z Mińska Mazowieckiego oraz inwestora - PKP PLK S.A).

Tunel średnicowy w Łodzi. Faustyna wykonała zadanie

7,5-kilometrowy tunel średnicowy w Łodzi to największa kolejowa inwestycja w Polsce. Tunel dzieli się na dwie części. Jedną - dwutorowy odcinek od Łodzi Fabrycznej do Kozin - drąży tarcza Katarzyna. Wykonanie czterech jednotorowych tuneli na zachód od przystanku Koziny było zadaniem mniejszej tarczy - Faustyny.

Twoja przeglądarka nie ma włączonej obsługi JavaScript

Wypróbuj prenumeratę cyfrową Wyborczej

Pełne korzystanie z serwisu wymaga włączonego w Twojej przeglądarce JavaScript oraz innych technologii służących do mierzenia liczby przeczytanych artykułów.
Możesz włączyć akceptację skryptów w ustawieniach Twojej przeglądarki.
Sprawdź regulamin i politykę prywatności.

Roman Imielski poleca
Czytaj teraz
Więcej
    Komentarze
    Teraz jest ostatni moment na rozpoczęcie budowania wiaduktów w śladzie ulic Widzewskiej i Malowniczej. W przeciwnym razie po rozszerzeniu siatki połączeń kolejowych przez Łódź Fabryczną mieszkańcy północno wschodnich rejonów Łodzi zostaną kompletnie odcięci od miasta, stojąc godzinami przed przejazdami kolejowymi.
    @rtrwt
    Oj przydałoby się i to bardzo.
    już oceniałe(a)ś
    3
    1
    @rtrwt
    Zapraszamy Faustyna na Widzew
    już oceniałe(a)ś
    3
    1
    >Faustyna dotarła do dworca kaliskiego

    Do żadnego dworca nie dotarła - dotarła do swojego miejsca docelowego znanego jako "Komora Unii". Jedyną tarczą, która ma dotrzeć do dworca (fabrycznego a nie kaliskiego) jest nieszczęsna Katarzyna, która utknęła przez brak porządnego sprawdzenia i zabezpieczenia terenu przez inwestora...
    już oceniałe(a)ś
    19
    2
    I to jest przykład dobrego artykułu z informacją dla łodzian!
    już oceniałe(a)ś
    7
    1
    Faustyna mnie się kojarzy z tą ciemną biedną zakonnicą która miała widzenia.
    @espero
    Fakt, nazwa nie jest najszczęśliwiej wybrana.
    już oceniałe(a)ś
    0
    0
    Wiadukt na Hetmańskiej nad torami ? . Inaczej Widzew utonie w korkach jeszcze bardziej.
    już oceniałe(a)ś
    4
    0
    7,5 km, to łączna długość wszystkich tuneli, a nie całego tunelu.
    już oceniałe(a)ś
    2
    0
    Ciekawi mnie, w jakim celu planowany jest ruch 12 par pociągów na godzinę. W Łodzi nie ma takiego potencjału pasażerów, aby wypełnić tyle składów. Na przetrasowanie innych relacji dalekobieżnych, pomiędzy większymi miastami w kraju nie ma co liczyć. Samo oddanie linii przez Łódź nie poprawi bowiem stanu i przepustowości sieci kolejowej w centralnej Polsce. Zarządy kolei zapewne nie będą skłonne zmieniać tras szybkich połączeń tylko dlatego, że Łódź zyskała nowe połączenie między dworcami Fabrycznym i Kaliskim.
    Błąd w planowaniu linii kolejowych został popełniony w połowie XIX wieku, kiedy to kolej warszawsko - wiedeńska ominęła Łódź na zawsze. Miasto zostało na uboczu sieci kolejowej mimo swego centralnego położenia.
    @jacek.k
    "Zarządy kolei zapewne nie będą skłonne zmieniać tras szybkich połączeń tylko dlatego, że Łódź zyskała nowe połączenie między dworcami Fabrycznym i Kaliskim"? Jacusiu, a kto buduje te tunele i połączenia? Nie PKP przypadkiem? To co, tak sobie dla jaj budują?
    już oceniałe(a)ś
    7
    1
    @persefona
    No tak się akurat zabawnie składa, że ten drugi tunel (KDP) nie będzie budowany przez PKP.
    już oceniałe(a)ś
    1
    2
    @jacek.k
    Jest taki dobry zwyczaj "nie znasz się, to się nie wypowiadaj"
    już oceniałe(a)ś
    4
    1
    @LDZ12345
    Wiem, ale nie o KDP jest ten artykuł i nie o tym tu sobie drogie LDZ12345 dyskutujemy.
    już oceniałe(a)ś
    4
    1
    @persefona
    Dla jaj zostało w Polsce pomiędzy 1996 i 2008 zlikwidowanych ponad 33 % linii kolejowych, przez co wygaszony został popyt i zubożona oferta dla pasażerów. Rzecz niespotykana w żadnym kraju. A teraz przez połączenie dwóch stacji na krańcach miasta leżącego na uboczu magistral nagle ziści się cud? Nie ma takiej opcji.
    już oceniałe(a)ś
    1
    3
    @jacek.k
    Jacku, ta cała inwestycja nie polega jedynie na połączeniu "dwóch stacji na krańcach miasta leżącego na uboczu magistral". Tak byłoby nadal, bo kiedyś, dawno temu tak wybudowano Fabryczną, a cały biznes polega na tym, aby to zmienić i skorygować. Pytam jeszcze raz, czy naprawdę uważasz, że PKP S.A. wydałoby tak wiele wyłącznie w celu połączenia "dwóch stacji na krańcach miasta leżącego na uboczu magistral"?
    już oceniałe(a)ś
    2
    0