Piotrkowska 62 i 55 w Łodzi. Pod tymi kamienicami ma przejść tunel kolei dużych prędkości (KDP). Inne adresy? Tylko w śródmieściu i na Starym Polesiu jest ich ok. 30. Sprawdziliśmy, gdzie konkretnie CPK planuje inwestycję.
Po przestoju spowodowanym zawaleniem się kamienicy przy al. 1 Maja 23, tarcza Katarzyna drążąca tunel średnicowy dla kolei aglomeracyjnej ma wznowić pracę 6 listopada. Zanim wiertło dotrze w rejon stacji Łódź Fabryczna, w Łodzi wystartuje druga wielka inwestycja kolejowa - budowa tunelu KDP, realizowana przez spółkę CPK. Początek podziemnych prac zaplanowano na II kwartał 2026 roku. Wcześniej zostaną wykonane m.in. dodatkowe analizy stanu nieruchomości.
Tunel KDP, prowadzący ze stacji Łódź Fabryczna w kierunku osiedla Retkinia, przetnie gęsto zabudowany obszar szeroko rozumianego centrum miasta. Na trasie planowanej inwestycji znajdują się historyczne kamienice. Są w tym rejonie również nowe inwestycje deweloperskie. Konkretne adresy? Sprawdziliśmy na mapach udostępnionych nam przez łódzki magistrat, a także widniejących na stronach takich, jak openstreetmap.org czy openrailwaymap.org.
Wszystkie komentarze
Tunel będzie budowany od Retkini do centrum
A nie tak jak sugeruje artykuł od dworca w kierunku Retkini
TBM Katarzyna ma według niego drążyć tunel jeszcze 14 miesięcy albo i więcej!
Co ciekawe, ja podobnie do redaktora Piotra jestem absolwentem Socjologii, ale widać wyraźnie, że z każdym kolejnym rocznikiem poziom intelektualny studentów słabnie!
Wiem to także bezpośrednio od moich kolegów z roku, obecnie doktorów i profesorów na Wydziale ;-).
Ciekawe jakby sobie Hanka poradziła w 12-metrowym hotelowym pokoiku przez miesiąc, bardzo bym to chciał zobaczyć.
kurde..
Masz wiedzę fachową, czy tylko tak tego?